Estàs aquí: Inici > Opinions del Col·legi > Jordi de Dalmases: “El Conseller de Salut ha de respondre com pagarà els medicaments”

31 octubre 2013

Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i del Col·legi de Barcelona, ha denunciat en roda de premsa (30 d’octubre) que “els farmacèutics catalans no poden continuar finançant els medicaments que l’Administració no paga” . L’ha acompanyat Antoni Torres, president de l’empresarial FEFAC.

En total són 416 milions d’euros en medicaments dispensats l’import que les farmàcies catalanes han avançat i encara no se sap quan podran cobrar aquests diners. La quantitat correspon a la factura dels medicaments dispensats a les oficines de farmàcia catalanes els mesos de novembre i desembre de 2012, el maig de 2013 i el setembre de 2013.

Davant d’aquesta situació, a la roda de premsa s’ha anunciat que durant els propers dies es convocaran reunions amb tots els farmacèutics per decidir de forma democràtica les mesures a prendre. Les farmàcies catalanes pateixen retards en la factura dels medicaments des de fa dos anys.

Veure nota de premsa