Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Màxim històric de deute a les farmàcies catalanes: 4 mesos

Màxim històric de deute a les farmàcies catalanes: 4 mesos

5 novembre 2013

El 5 de novembre les farmàcies catalanes haurien de cobrar, segons el Concert amb el CatSalut, l’import dels medicaments dispensats al setembre, però aquests diners no han arribat. Ni tampoc l’ICO proveïdors per pagar el deute dels mesos pendents de novembre i desembre de 2012 i de maig de 2013. Són en total 4 mesos de deute i la xifra ascendeix ja a 416 milions d’euros.

“Els farmacèutics catalans ens hem anat endeutant cada cop més: hem anat avançant diners de medicaments que després l’Administració no ha fet efectiu. Tot i això, hem fet un gran esforç i hem seguit dispensant medicaments als ciutadans durant els dos anys que portem patint retards en el pagament però la situació ja és insostenible”. Ho comenta el president del Consell de Col•legis de Farmacèutics de Catalunya, Jordi de Dalmases, qui afegeix que no és voluntat dels farmacèutics que els ciutadans assumeixin el cost dels medicaments que l’Administració no paga perquè “no volem traspassar a l’usuari aquest cost, volem que es busqui una solució”.

“Som petites empreses que ja hem fet un gran esforç, ens hem endeutat tot el que podíem, i aquests nous impagaments fan inviable la continuïtat de la dispensació com ha estat fins ara”, afirma Antoni Torres, president de l’empresarial FEFAC.

“Tenir medicaments en estoc es fa difícil quan et deuen la tercera part de la feina d’un any, que és el que representen els 4 mesos d’impagament, i pot ser cada cop més problemàtic per als farmacèutics”, explica Jordi de Dalmases en relació a la possibilitat de desabastament de medicaments a les farmàcies pels impagaments.

Entre avui i demà el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i l’empresarial FEFAC comunicaran els propers passos i accions per part dels farmacèutics catalans.