Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > El Col·legi acull una jornada de la SEFAC sobre serveis professionals farmacèutics

15 novembre 2013
sefac22

D’esquerra a dreta: Roser Vallès, directora general d’Ordenació i Regulació Sanitària del Departament de Salut de la Generalitat; Agustín Rivero, director general de Cartera Bàsica de Serveis i Farmàcia del Ministeri de Sanitat; Jesús Gómez, president de la SEFAC, i Jordi de Dalmases, president del COFB

La Sociedad Española de Farmacia Comunitaria (SEFAC) ha celebrat una jornada a la seu col·legial en la qual s’han presentat alguns dels serveis que les oficines de farmàcia poden prestar a la població “per millorar la cura de la salut i afavorir l’eficiència del sistema sanitari”. En aquesta jornada, que ha tingut lloc el 12 de novembre, s’ha presentat l’experiència de la cartera de serveis a Catalunya i els serveis concertats que realitzen les oficines de farmàcia de detecció precoç del càncer de còlon i recte i del test ràpid del VIH.

“Des del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona sempre hem apostat per la prestació de serveis i pel creixement professional de farmacèutic”, va comentar el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, que va acompanyar en la inauguració de la Jornada a Jesús Gómez, president de la SEFAC. Gómez es va referir a la necessitat d’aportar evidència científica en relació als serveis prestats i d’un treball conjunt entre les corporacions i les societats científiques de les diferents professions sanitàries.

Els serveis professionals proposats per SEFAC són la cessació tabàquica, la revisió de l’ús de la medicació, el control de la pressió arterial i el cribratge de la infecció per VIH. El president de la SEFAC es va referir a què cal que aquests serveis siguin convenientment retribuïts (per Administració, pacients, mútues o assegurances o bé a través de fórmules mixtes).