Estàs aquí: Inici > Destacats > Queratosis actínica, una lesió premaligna en augment

Queratosis actínica, una lesió premaligna en augment

8 gener 2014

“Els usuaris, normalment, quan detecten qualsevol símptoma a la pell venen a la farmàcia a consultar i és important estar informat per donar un consell professional”. Això ho va dir Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia del Col·legi, només començar la conferència “Queratosis actínica, una lesió premaligna”, que va tenir lloc el 4 de desembre.

El cicle de conferències “Qüestió de pell” pretén revisar i actualitzar els coneixements en dermofarmàcia dels farmacèutics davant de les consultes més freqüents.

La queratosis actínica, un tumor de la pell que pot derivar en càncer cutani, és molt desconeguda però amb gran incidència entre la població. Aquest és el principal motiu pel qual el Dr. J. Malvehy, dermatòleg, director de la Unitat de Melanoma, consultor de dermatologia de l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona i ponent de l’acte, considera que és important que els farmacèutics estiguin preparats per assessorar sobre aquest tema.

L’acte, emmarcat dins el cicle de conferències “Qüestió de pell” que acull el Col·legi, va estar patrocinat per LEO i va abordar temes relacionats amb la prevenció i tractament d’aquest tipus de lesions. “El principal causant és el sol, i tot i que la gent sap com protegir-se, no es prenen les precaucions pertinents”, va explicar el doctor. Tot i així, també influeixen altres elements, com factors genètics, l’augment de l’esperança de vida o no cuidar correctament la pell.

Alguns dels productes als quals va fer referència Malvehy per prevenir aquesta lesió van ser filtres solars en crema i productes de quimioprevenció del càncer de pell. D’altra banda, per tractar-la va destacar la teràpia fotodinàmica i productes aplicats en cremes.

Amb el patrocini de:

LEO