Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Estat de l’avaluació dels medicaments a Catalunya

Estat de l’avaluació dels medicaments a Catalunya

13 gener 2014

En què consisteix l’avaluació econòmica de medicaments? Quina és la perspectiva actual? Com es realitza a Espanya i a Catalunya l’avaluació? Aquestes són algunes de les preguntes que es van respondre a la conferència “Estat actual de l’avaluació dels medicaments a Catalunya” que va acollir el Col·legi el 3 de desembre.

L’acte, adreçat a farmacèutics d’atenció primària i farmacèutics d’hospitals, el van coordinar Julio Martínez, cap de farmàcia de la Vall d’Hebron i president de la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC); Tomàs Casasín, cap de farmàcia de l’Hospital de Viladecans i vocal d’Hospitals del COFB, i Roser Vallés, responsable Gestió Activitat Farmàcia SAP Vallés Occidental DAP Metropolitana Nord, ICS i vocal d’Atenció Primària del COFB.

En primer lloc, el ponent Francesc Puigventós, fundador del Grup Genesi, va parlar de l’experiència d’avaluació en la perspectiva actual. “Un dels elements més difícils per fer un informe d’avaluació és el preu”, va afirmar, alhora que va destacar la importància que el Ministeri faciliti tota la informació al respecte. “Les comunitats autònomes estan potenciant estructures d’avaluació”, va comentar.

El següent punt a tractar va ser el rol de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) en l’avaluació de medicaments, a càrrec de la farmacèutica Ana Maria de Andrés. AQuAS és una empresa pública adscrita al Departament de Salut de la Generalitat i el seu principal client, dins l’àmbit de la farmàcia, és CatSalut. La seva labor està focalitzada en l’avaluació, i tal com explica De Andrés, es fa tenint en compte tres vessants: les tecnologies mèdiques, els medicaments i la investigació.

Per últim, Tatiana Dilla, gerent de farmacoeconomia de Lilly, patrocinador de la conferència, va centrar-se en l’avaluació econòmica de medicaments a Espanya, la seva situació actual i les perspectives de futur. “El resultat final de qualsevol avaluació econòmica és el cost efectivitat incremental”. “Al seu torn -va prosseguir Dilla- per tal de poder realitzar bé aquesta avaluació es necessiten recursos humans, professionals especialitzats i recursos econòmics”.

Amb el patrocini de: