Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Més presència dels farmacèutics al territori: coordinadors

Més presència dels farmacèutics al territori: coordinadors

17 gener 2014

coodinadorszona-140116Els 21 farmacèutics coordinadors a Barcelona ciutat i província -un per cada sector sanitari- s’han reunit a la seu col·legial el 16 de gener. Aquests farmacèutics d’oficina de farmàcia fan d’enllaç entre el Col·legi i les estructures sanitàries amb les quals les farmàcies col·laboren en cada territori per desenvolupar activitats i projectes. Els coordinadors, per exemple, han d’assistir a les reunions de l’àmbit de la salut en les quals es considera necessària la presència del farmacèutic comunitari i informar del contingut als farmacèutics titulars d’oficina de farmàcia del sector.

Una de les funcions dels coordinadors és participar en les iniciatives que requereixen la col·laboració de les farmàcies per a la millora i la promoció de la salut, la prevenció de la malaltia, l’educació sanitària, el bon ús del medicament i el seguiment dels tractaments farmacològics.

A la reunió de coordinadors Francisca Aranzana, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB, ha explicat que “és objectiu del Col·legi potenciar la funció dels coordinadors per augmentar la presència del farmacèutic com a agent de salut amb una estratègia comú i coordinada amb la resta de professionals sanitaris”. És per això que l’any passat el Col·legi va publicar un nou reglament sobre la coordinació de farmacèutics titulars. Aquest nou reglament també inclou la figura dels delegats: ha d’haver-hi un delegat per cada una de les àrees bàsiques de salut (ABS), escollit pels titulars de les farmàcies que la integren, per fer de contacte entre els farmacèutics i el coordinador de zona.