Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Neix el primer Blog sobre dispensació online de medicaments sense recepta

Neix el primer Blog sobre dispensació online de medicaments sense recepta

9 abril 2014

Preparandotufarmaciaonline.com és un Blog creat per Àgora Sanitària i Esteve amb l’objectiu d’aportar al farmacèutic informació rigorosa i un espai de consulta sobre les possibilitats que marca el Reial Decret 870/2013 que, per primer cop a Espanya, regula la venda de medicaments sense recepta a través d’Internet. Quins requisits legals hauran de complir-se? Quins medicaments es podran vendre? Com funcionarà el sistema? Quinhome-blog_preparandoes garanties tindrà l’usuari? Són algunes de les moltes qüestions que planteja aquest tema i a les quals es pretén donar resposta a través d’aquest Blog, el primer sobre la matèria.

La regulació de la dispensació de medicaments sense recepta online es va publicar al BOE el 9 de novembre de 2013. Fins que la seva aplicació sigui efectiva passarà un temps durant el qual les oficines de farmàcia interessades hauran de preparar-se degudament i complir amb tots els requisits estipulats a la Llei. “Un dels objectius d’Àgora Sanitària, portal de formació online creat pel Col·legi juntament amb el Col·legi de Madrid, és oferir informació de rigor que contribueixi al seu desenvolupament professional a través de cursos de formació i la generació de continguts útils i orientats a la pràctica”. Ens ho comenta Cristina Rodríguez, cap de Formació i Desenvolupament professional del COFB, qui afegeix que “En aquesta ocasió, ho fem amb la creació d’aquest Blog per tal que les oficines de farmàcia que decideixin donar el pas i vendre online medicaments sense recepta ho facin a partir d’uns coneixements sòlids i amb la reflexió prèvia sobre les qüestions legals a tenir en compte”.

Per la seva part, Gema Barzano, directora de productes OTC d’Esteve, destaca que la companyia “impulsa la multicanalitat” i vol contribuir a què els farmacèutics “puguin conèixer els pros i contres a l’hora d’utilitzar el canal online com a via en la venda de medicaments no subjectes a prescripció”.