Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Parlem de coordinació: farmàcies i Equips d’Atenció Primària

Parlem de coordinació: farmàcies i Equips d’Atenció Primària

16 abril 2014

IMG_2780-2 - copia

La coordinació entre el farmacèutic d’oficina de farmàcia i el d’atenció primària i el pla de formació continuada de la Vocalia d’Atenció Primària del Col·legi han estat algunes de les qüestions principals tractades a l’última reunió d’aquesta Vocalia, celebrada el 28 de març. “La coordinació entre oficines de farmàcia i Equips d’Atenció Primària a l’hora de comunicar-se i treballar en projectes o temes comuns és molt necessària”, destaca Roser Vallès, la vocal d’Atenció Primària del Col·legi. És per això que es vol potenciar que a cada territori el representant d’oficina de farmàcia tingui el contacte directe del farmacèutic d’atenció primària en qüestió i a l’inrevés. Això ara serà més fàcil gràcies a la nova estructura de coordinadors i delegats dels farmacèutics d’oficina de farmàcia a Barcelona ciutat i província.

Pel que fa al pla de formació de la Vocalia, s’han programat sessions sobre gestió del coneixement, estadística i sobre acreditació de la qualitat dels Equips d’Atenció Primària, entre d’altres, per donar resposta a les necessitats formatives concretes del farmacèutic d’atenció primària. La programació de la formació es realitza conjuntament amb la Vocalia de Catalunya de la Sociedad Española de Farmacéuticos de Atención Primaria (SEFAP).

Dins de la reunió de la Vocalia es va incloure la sessió formativa “Teràpia inhalada: ús dels dispositius”, a càrrec de Jordi Oltra-Juste, assessor mèdic-científic del laboratori GlaxoSmithKline (GSK). La reunió es va poder seguir online per videoconferència.