Estàs aquí: Inici > Món col·legial > El silici, mineral essencial per a la salut

El silici, mineral essencial per a la salut

9 maig 2014

“El silici, el segon element més abundant de la Terra, és un mineral que juga un paper important per a la salut i moltes funcions de l’organsime”. Amb aquestes paraules va introduir Anna Bach, vocal d’Alimentació i Nutrició, la conferència que va acollir el col·legi el 29 d’abril anomenada “El silici, un mineral essencial per a la salut amb múltiples aplicacions”.

L’acte, patrocinat per Dimefar, va anar a càrrec de Maria José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia, i els quatre punts bàsics que va tractar van ser la importància del silici en l’organisme, les necessitats de prendre’l, com aportar-lo en forma de complements alimentosos si cal i la toxicitat.

“El nostre organisme té una mitjana d’1,4g de silici i és necessari per la bona salut del teixit connectiu, que està repartit per tot l’organisme”, va explicar Alonso. D’altra banda, els estudis publicats fins ara mostren que els beneficis també s’observen en la seva implicació en el metabolisme cel·lular i la contribució que té en el reforç de les cèl·lules del sistema immunitari, la capacitat per limitar la biodisponibilitat de l’alumini  i les seves propietats absorbents.

Aquest element que ocupa la posició número 14 a la taula periòdica el podem trobar en diferents aliments, com la farina d’avena integral, l’ arròs integral i els espinacs. No obstant això, quan apareixen símptomes que evidencien dèficit de silici, per exemple pell deshidaratda, flàccida i seca i ungles que es trenquen fàcilment, hi ha una sèrie de complements alimentosos permesos, entre els quals es troben el diòxid de silici i l’àcid de silici.

Per últim, tot i que aquest mineral és tòxic si s’inhala i podria afectar als pulmons, no ho és quan es pren per via oral. “S’han fet estudis durant dos anys i no s’ha presentat cap evidència de toxicitat per via oral”, va concretar Alonso.

Amb el patrocini de:
Dimefar