Estàs aquí: Inici > Món col·legial > La importància de treballar amb models de qualitat i excel·lència a la farmàcia d’atenció primària

11 juny 2014
cofb.140528-01

Roser Vallès, vocal d’Atenció Primària, i Xavi Riba, un dels responsables de la formació.

El model EFQM de qualitat i excel·lència (European Foudation for Quality Management) es defineix com una via per autoavaluar i determinar processos de millora continuada en entorns empresarials tant privats com públics. Amb l’objectiu de donar a conèixer els conceptes bàsics d’aquest model d’excel·lència i acreditació d’equips d’atenció primària a Catalunya i l’experiència de la seva aplicació a un centre sanitari, el Col·legi va organitzar un curs els dies 28 i 29 de maig, “Conceptes bàsics del model EFQM i de l’acreditació de centres sanitaris de Catalunya”, coordinat per Roser Vallés, vocal de Atenció Primària del COFB.

Actualment els Equips d’Atenció Primària (EAP) de Catalunya estan treballant per obtenir l’acreditació del Departament de Salut, basat en el model EFQM de qualitat, on es verifica que un centre de primària assumeix un conjunt d’estàndards de qualitat prèviament establerts. Dintre d’aquests estàndards hi ha diferents processos i resultats clau directament relacionats amb al gestió de la farmàcia que es fa des de primària i on el farmacèutic d’atenció primària (FAP) dóna el seu suport i assessorament als professionals dels EAP.

Roser Vallés, vocal d’Atenció Primària del COFB: És important que els farmacèutics d’atenció primària coneguin molt bé que implica el model EFQM i la cultura del treball amb models de qualitat per tal de poder ajudar a definir correctament els processos relacionats amb el medicament i d’aquesta manera assolir els objectius mesurats a través dels resultats claus”.
cofb.140528-08

Ignacio Nicolás, impartint el curs.

Aquest curs, patrocinat per AstraZeneca, va oferir als farmacèutics d’atenció primària un marc global de coneixement dels criteris de l’EFQM i de què implica un procés d’acreditació conjuntament amb un treball molt pràctic i de desenvolupament de tots aquells processos que afecten a la farmàcia d’atenció primària.

Van impartir el curs Ignacio Nicolás Alcón, enginyer en telecomunicacions, màster en gestió de la qualitat i millora per la Universitat Politècnica de Catalunya, avaluador acreditat del model EFQM, PDD por IESE, cofundador d’Athenea Solutions, i Xavi Riba Có, llicenciat en investigació i tècniques de mercat i administració i direcció d’empreses per la Universitat Autònoma de Barcelona, curs de gestió de la excel·lència en les organitzacions i de gestió de processos de la ECA, curs de quadre de comandament integral de Bureau Veritas.

La valoració del curs ha estat molt positiva per part de tots els participants perquè el curs ha estat plenament orientat al treball que el FAP haurà de fer en aquest procés d’acreditació del Departament de Salut” ha matisat Roser Vallès.

Amb el patrocini de:

astrazeneca_logo