Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Consells per a una bona alimentació en els primers anys de vida

Consells per a una bona alimentació en els primers anys de vida

14 agost 2014

Més del 90% dels infants d’entre 0 i 3 anys consumeixen el doble de les proteïnes necessàries. Aquest és un dels errors de l’alimentació dels més petits, de la que se’n va parlar en la conferència “Què mengen els nostres fills? Consells i recomanacions per una bona alimentació en els primers anys de vida”, que va acollir el COFB el passat 3 de juliol. La xerrada va estar moderada per la vocal d’Alimentació i Nutrició del Col·legi, Anna Bach, que va explicar la importància de la proximitat de la farmàcia comunitària en les famílies i, sobretot, en les mares.

L’estudi Alsalma 2.0 ha permès saber que la dieta dels més petits té un excés de proteïnes, sobretot de les d’origen animal (carn i làctics), en el 96% dels nens de 7 a 12 mesos, el 88% dels nens de 13 a 24 mesos i el 97% dels nens de 25 a 36 mesos . El projecte també mostra que hi ha un consum deficitari de ferro, vitamina D i iode, així com un excés de sodi.

Anna Bach: “L’alimentació infantil és una consulta habitual a la farmàcia, per aquest motiu els farmacèutics s’interessen per formar-se, actualitzar els seus coneixements en aquest camp i així poder aconsellar adequadament a l’usuari”.

L’objectiu d’Alsalma 2.0, realitzat a partir d’una mostra de 1.500 nens, és establir quina és l’alimentació dels nens d’entre 0 i 3 anys de la nostra població, analitzar i determinar els seus dèficits, i intentar proporcionar recomanacions per corregir-los. Un desequilibri de l’alimentació a llarg termini pot conduir a l’obesitat, molt prevalent a la infància. Els factors que la condicionen, a banda dels més evidents com ara el pes en néixer, l’activitat física i els factors genètics, són els hàbits alimentaris no saludables.

Així doncs, el primer que hem de saber per combatre l’obesitat és per què els nostres nens són obesos, ja que la intervenció precoç és el que ens pot ajudar a millorar la salut dels nostres futurs adults.

Quines són les preguntes més freqüents als farmacèutics?

Les preguntes més freqüents, en relació a l’alimentació dels nostres nens, són la introducció dels aliments i l’adaptació de l’alimentació a requeriments especials (per exemple, dietes sense lactosa). D’això en va parlar l’encarregat de la conferència, Sergio Pinillos, secció de Gastroenterologia, Hepatologia i Nutrició de l’Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, que va remarcar que  un dèficit o excés d’alimentació en l’alimentació dels més petits incideixen evidentment en la seva salut en l’etapa adulta. És per això que cal saber què mengen i com mengen els nostres fills.

Amb el patrocini de:

Almiron