Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Farmàcies de Barcelona ajuden a millorar la qualitat de vida de les dones amb menopausa en el marc de la campanya Plenufar V

10 setembre 2014

PlenufarcatGairebé 300 farmàcies de Barcelona i prop de 400 de Catalunya han participat a l’estudi “Educació nutricional en la menopausa”, emmarcat en la 5a edició del Pla d’Educació Nutricional pel Farmacèutic (Plenufar). La iniciativa,que ha estat impulsada pel Consejo General de Col·legis de Farmacèutics i s’ha dut a terme amb la col·laboració de la vocalia d’Alimentació del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, persegueix que les farmàcies contribueixin a millorar la qualitat de vida i a promoure una adequada alimentació en les dones que es troben en edat climatèrica.

Què conclou Plenufar V?

Un total de 2.500 farmàcies a Espanya han enquestat a 9.000 dones, de les quals 1.382 han estat catalanes i 1.053 barcelonines. Aquestes són algunes dades rellevants que s’extreuen de les seves respostes:

•  Gairebé la meitat pateixen algun tipus de malaltia crònica (48,3% a Catalunya i 48,8% a Barcelona), com ara hipertensió o diabetis
  •  L’aparició de la menopausa a Catalunya se situa als 49,3 anys, i concretament a Barcelona, als 49,4
  •  El tabaquisme, el sobrepès o l’obesitat també està present en l’edat climatèrica
  • Una manera de millorar la salut en l’edat climatèrica és el seguiment de la dieta mediterrània, tot i que un alt percentatge de les dones enquestades no la segueixen
Reconeixement sanitari

Plenufar V ha estat reconeguda com una activitat d’interès sanitari pel Ministre de Sanitat i acreditada amb 6 crèdits per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries de la Comunitat de Madrid. D’altra banda, aquesta iniciativa del Consejo General de Col·legis de Farmacèutics, a través de la seva vocalia d’Alimentació, compta amb la col· laboració de Central Lechera Asturiana, Coca-Cola Espanya i Ferrer Internacional.

Per a més información consulta la nota de premsa al web insitucional www.cofb.org