Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Beques col·legials 2014-2015: reconeixement a la investigació

Beques col·legials 2014-2015: reconeixement a la investigació

15 octubre 2014

El Col·legi ha atorgat, un any més, les beques per al desenvolupament de projectes. En la convocatòria 2014-2015 s’han rebut deu sol·licituds provinents de l’àmbit de la salut pública, facultat de farmàcia, farmàcia comunitària, servei de farmàcia hospitalària i centres d’investigació. Després de valorar l’interès professional, la multidisciplinaritat, l’impacte social, la novetat científica, la metodologia i la viabilitat de cada projecte, els escollits, que reben una beca de 9.000 euros, han estat:

Avaluació del seguiment farmacoterapèutic realitzat en pacients d’una Unitat d’Optimització de la Farmacoteràpia. S’efectua en una farmàcia comunitària de Granollers (Barcelona), on es duu a terme l’avaluació de variables d’impacte del seguiment farmacoterapèutic en comparació a l’alternativa d’altres serveis clínics de la cartera de serveis de la Unitat.

Autors: Martha Milena Silva Castro, Anna María Font Olivet, Laura Rius Font, Clara Bermudez Tamayo, Gerardo Colorado Diaz-Caneja (Oficina de Farmàcia).

Anna Font: “malgrat sembli que els resultats obtinguts en una sola farmàcia siguin insuficients, és necessari saber quant valen els serveis cognitius que oferim després d’implantats, per a poder saber amb més precisió quant es podria cobrar per aquests. En aquest sentit, suposa un avenç, des del punt de vista de les tecnologies sanitàries, avaluar una pràctica ja instaurada”.

Avaluació de l’efectivitat i la seguretat en la pràctica clínica habitual del cinacalcet en pacients amb malaltia renal crònica i hiperparatiroïdisme secundari sense tractament renal substitutiu. El projecte busca determinar l’eficiència a la pràctica clínica de l’ús del cinacalcet en l’hiperparatiroïdisme secundari a malaltia renal crònica en pacients no sotmesos a teràpia renal substitutiva –hemodiàlisi-,  una indicació terapèutica encara no inclosa a fitxa tècnica però de pràctica clínica habitual encara.

Autors: Ariadna Pérez Ricart, Maria Alcalde Rodrigo, Dolors Comas Sugrañes, Josep Maria Cruzado Garrit, Alfons Segarra Medrano, José Bruno Montoro Ronsano (Servei de Farmàcia d’Hospital).

Ariadna Pérez
: “pretenem aportar més informació sobre l’ús del cinacalcet en aquells pacients que no es troben encara en tractament amb hemodiàlisi, per tal de posicionar el fàrmac dins del tractament habitual actual i permetre el seu ús en aquells pacients que se’n puguin beneficiar”.

A més, aquest any el Tribunal de beques, format per Tomàs Casasin, vocal d’Hospitals del COFB; Pilar Gascón, vocal d’Investigació i Docència; Mercè Barau, vocal de la Junta de Govern; Josep Ma Llop, vocal de la Junta de Govern; Elisabeth Ardèvol, farmacèutica i exvocal de Salut Pública del Col·legi; i Diego Muñoz-Torrero, farmacèutic i vicedegà de recerca de la Facultat de Farmàcia, va proposar atorgar un accèssit al projecte:

– Avaluació clínica i econòmica de la integració del farmacèutic en un equip d’atenció domiciliària multidisciplinari. Un treball que té per objectiu fer una revisió dels tractaments dels pacients i detectar problemes en la medicació, posant l’èmfasi en el cost relatiu que tindria remunerar aquest servei en uns pacients que generen una gran despesa.

Autors: Maria Rubio Valera, M.Antonia March Pujol, Maria Angeles Via Sosa, Dra. Dolors Lumbreras Garuz, Neus Blancas Bernuz, Pere Travé i Mercadé, Mª Belén Guerra Barrero (Facultat de Farmàcia).

Maria Rubio
: “està sent molt satisfactori participar des d’un punt de vista multidisciplinari en la gestió d’aquests pacients complexos i conèixer com funcionen els serveis des de la perspectiva dels altres professionals. L’acollida que hem tingut als domicilis ha estat molt positiva i el que s’observa en aquesta zona és un doble sistema de cobertura assistencial – públic i privat – que pot portar a presentar duplicitats e interaccions en la medicació”.

FOTO BECADES OK

Membres de la Comissió de Beques del Col·legi juntament amb els becats