Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > El Col·legi acull una jornada d’actualització clínica cardiovascular

El Col·legi acull una jornada d’actualització clínica cardiovascular

24 abril 2015

Les malalties cardiovasculars són la primera causa de mort arreu del món i el 80% de les morts que provoquen es podrien evitar amb una bona adherència a la medicació, un bon seguiment del pacient i amb l’adopció d’estils de vida saludable que redueixin els factors de risc, segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Quan la pressió de la sang que circula per les artèries és massa elevada de manera continuada, i augmenta la pressió contra les parets, es diu que hi ha hipertensió arterial (via Canal Salut de la Generalitat) la qual incrementa el risc de patir malalties cardiovasculars, principalment l’ictus i l’infart agut de miocardi, així com les lesions a les artèries i vasos sanguinis. Els  factors de risc cardiovascular són fàcils de detectar i tenen un tractament eficaç.

16464744378_05abf97f07_z

Font: Flickr Grupo Reunions i Ciència

Per tal de portar a terme una actualització clínica en el camp de la patologia cardiovascular, el Col·legi va acollir la Jornada “Actualització clínica cardiovascular”, organitzada per la Societat Catalana d’Hipertensió (SCHTA), a finals del mes de febrer. Tot i que estava dirigida a metges de primària, per l’interès del seu contingut es va ampliar a l’assistència dels farmacèutics. Al llarg de la jornada es van revisar les últimes evidències i publicacions així com les guies de pràctica clínica presentades en el darrer any en l’àmbit de les revistes especialitzades. Les sessions varen estar presentades per experts clínics en cada camp, amb especial èmfasi en l’aplicabilitat de les evidències, en la discussió crítica de cada publicació i en la interacció amb els assistents.

Mercè Barau, vocal d’Atenció Farmacèutica de la Junta del Col·legi, ressumeix les conclusions més destacades de les tres parts del programa:

Hipertensió arterial, a càrrec de Josep Maria Galceran del Servei de Nefrologia, Fundació Althaia de Manresa – No tots els fàrmacs són igual de potents per baixar la pressió arterial i cal triar el grup terapèutic prescrit en funció del pacient que es té davant.

Diabetis i risc cardiovascular, a càrrec de Dídac Mauricio, del Servei d’Endocrinologia i Nutrició de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona – La diabetis castiga quant a risc cardiovascular més a la dona que a l’home.

Lípids i risc cardiovascular, a càrrec de Juan Carlos Pedro-Botet de la Unitat de Lípids i Risc Vascular de l’Hospital del Mar de Barcelona – Les estatines són uns grans fàrmacs però cal anar fent seguiment del pacient.

Accedir a les Guies de la SCHTA