Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Aprofundint coneixements en aromateràpia científica

Aprofundint coneixements en aromateràpia científica

27 abril 2015

L’aromateràpia, terme creat el 1928 pel farmacèutic francès René Maurice Gattefossé, és un mètode terapèutic basat en les propietats aromàtiques de certs olis essencials extrets d’arbres i plantes, destinat a pal·liar afeccions de tipus físic o emocional. Coneguts des de fa mil·lennis en les civilitzacions antigues, els olis essencials han ressorgit en les últimes dècades no únicament com a via d’estimulació dels sentits sinó també com a eina efectiva per tractar moltes patologies.

L’aromateràpia és una teràpia natural basada en l’activitat terapèutica de les molècules bioquímiques que componen els olis essencials. Molt concentrats i bioquímicament definits, els olis essencials són eficaços en nombrosos i variats camps. L’aromateràpia científica o “aromatologia” és l’estudi dels olis essencials. Aquests elements naturals constitueixen un suport a la medicina clàssica que complementa altres teràpies naturals o al·lopàtiques.

aromaterapia-cientifica (1)

Alfredo Fernández, docent de les dues formacions

Per conèixer i aprofundir coneixements en aquest camp, el Col·legi va organitzar dos cursos: “Aromateràpia científica” al febrer i “Aromateràpia científica. Nivell avançat. Aplicació d’olis essencials de 0 a 3 anys” al març, amb el suport de Pranarôm. Alfredo Fernández, llicenciat en Farmàcia, graduat en naturopatia, format en aromateràpia científica i medicinal al Collège International d’aromathérapie, Dominique Baudoux (2014) i responsable de formació de Pranarôm Espanya, va ser el docent encarregat de les dues sessions, sota la coordinació de Maria Jose Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del COFB.

aromaterapia-cientifica (2)

En la primera formació, els alumnes van aprendre a aplicar els olis essencials com a eina terapèutica, a saber utilitzar-los en funció de cada patologia i conèixer les diferents vies d’administració i posologies i evitar possibles toxicitats. Es van repassar generalitats sobre les plantes, la biosíntesi i bioquímica, infeccions, dermatologia, dolor i trastorns de la circulació sanguínia, sistema digestiu, genitourinari i nerviós.

Els alumnes del curs d’Aromateràpia científica han valorat el curs amb una nota mitjana de 9, destacant que es tracta d’un “curs molt complert que et dona la base per fer-ne d’altres més especialitzats”. Mateixa puntuació ha obtingut el d’aplicació d’olis essencials de 0 a 3 anys per part dels alumnes, coincidint en què voldrien ampliar continguts.

aromaterapia-cientifica-pediatria (2)

En la segona formació, es va parlar de l’aromateràpia com a gran eina al nostre abast per prevenir i tractar els trastorns més habituals durant la infància, de forma eficaç, segura i senzilla, sense haver de recórrer a tractaments terapèutics agressius i debilitants, sobretot durant els primers anys de vida. En patologies més greus, els olis essencials també aporten un ajut important i són un complement molt valuós d’altres medicines tant naturals com al·lopàtiques. Els alumnes van poder conèixer els principals olis essencials quimiotipats indicats entre els 0 i els 3 anys, i saber aplicar-los de forma pràctica en les consultes relacionades amb infeccions respiratòries, gastrointestinals, urinàries, afeccions de la pell, trastorns del son i hiperactivitat, entre d’altres.

Amb la col·laboració de:

PRANAROM