Estàs aquí: Inici > Destacats > El paper del farmacèutic, protagonista als mitjans del mes d’abril

El paper del farmacèutic, protagonista als mitjans del mes d’abril

7 maig 2015

La farmàcia ha estat notícia reiterades vegades aquest passat mes, i t’expliquem el perquè:

TVE, La Vanguardia i TV3, entre els mitjans que s’han fet ressò de la nostra denúncia dels retards en el pagament

El Debat de La 1   La Sanitat Pública  El debat de La 1   RTVE.es A la CartaEl passat dia 5, com cada mes, vam tornar a denunciar el retard en el pagament, una xifra que aleshores ascendia als 340 milions d’euros, corresponents a les factures de desembre, gener i febrer. Es van fer ressò d’aquesta situació tant la premsa especialitzada, com El Global (també amb l’editorial “Siempre el vaso medio lleno“, que destacava “la capacitat dels representants dels farmacèutics de capejar el temporal com han pogut (…) Tot perquè el problema afecti el menys possible als farmacèutics”), Correo FarmacéuticoimFarmaciasRedacción MédicaFarmaventas i El Farmacéutico; així com la premsa generalista, com ara Europa PressAldia, AcnLa VanguardiaVilawebAbcelEconomistaTeinteresaLa RiojaCrónica GlobalAraEmpordàRegió 7 i Las Provincias; algunes televisions, com ara TVE, que va entrevistar el president del COFB, Jordi de Dalmases, al programa “El debat de La 1” (del minut 52’22” al 57’49”); i algunes emissores, com La Xarxa, que també va entrevistar el president (del minut 14’01” al 15’06”).

En aquest context, Francesc Pla, vicepresident del Col·legi, va escriure a La Vanguardia “Els cansats”, un article que reflecteix la situació en la qual es troben els farmacèutics.

LV-articleopinioFPla

Mas penja les tisoresD’altra banda, la farmàcia va tornar a estar present al programa de TV3 “Polònia”. A aquest enllaç podreu veure que a partir del minut 2’20’’ es fa referència al deute que acumula la Generalitat amb les farmàcies catalanes.

Finalment vam cobrar la factura de desembre, tal com van recollir Correo FarmacéuticoEl Global i imFarmacias, i més tard, el 30 d’abril, vam cobrar la de gener, tal com es van fer ressò alguns mitjans com El Global imFarmacias.

La importància de la farmàcia assistencial

La diferencia   correofarmacéutico.com“La diferència entre detectar precoçment un càncer de còlon, una infecció per VIH o un risc cardiovascular alt, i no fer-ho pot ser abismal. Abismal per al pacient, per a la família i per al sistema sanitari”. Així començava el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, la tribuna publicada aquest mes a Correo Farmacéutico, on destacava La diferència que hi ha entre comptar amb una farmàcia assistencial i no fer-ho. Una diferència que també ha quedat palesa en les intervencions que els diferents vocals del COFB han fet als mitjans aquest darrer mes per explicar els projectes que la farmàcia catalana està duent a terme actualment. En són un exemple les declaracions de Pilar Gascón, secretària del CCFC, sobre el programa de seguiment a pacients crònics (PCAF) a Correo Farmacéutico, i les de Montserrat Gironès, vocal d’Ortopèdia del COFB, sobre el projecte Radars a Diariofarma.

També han estat notícia els programes de Barcelona, ciutat cardioprotegida (a El Global), el de detecció de càncer de còlon, que s’ha estès a La Garrotxa, al Ripollès i a Osona (El Punt Avui i Correo Farmacéutico), i el del test de VIH a les farmàcies catalanes, motiu pel qual Mataró Ràdio va entrevistar a Rafael Guayta, director de projectes i recerca del CCFC, al programa “I tu…com estàs de salut”? (a partir del minut 34’24″).

D’altra banda, els mitjans segueixen recorrent al COFB per informar dels temes d’actualitat, com l’ús excessiu d’ansiolítics o la prescripció de medicaments per Internet. En són un exemple les declaracions de Mercè Barau, vocal d’Atenció Farmacèutica, al diari Ara i les del responsable de la Comissió de Deontologia del Col·legi, Xavier Prat, a Correo Farmacéutico.

Valoració d’Infarma Barcelona 2015Infarma éxito rotundo

Els mitjans han coincidit a afirmar que l’edició d’enguany d’Infarma ha estat tot un èxit. Així es reflecteix a l’editorial “De todo, como en botica”, que El Global va publicar a principis de mes i que fa menció a la valoració que el president del COFB, Jordi de Dalmases, va fer sobre el Congrés; a El Farmacéutico, i a imFarmacias

Ágora Sanitaria: més formació, més informació

Ágora Sanitaria pone en marcha nuevos cursos sobre la atención en síntomas menores    ElGlobalnetÁgora Sanitaria, el portal de formació online creat pels col·legis farmacèutics de Madrid i Barcelona, treballa per optimitzar el coneixement dels farmacèutics i per oferir-los les eines necessàries que els permetin donar a la població un servei de qualitat. Prova d’això és l’enquesta sobre al·lèrgia respiratòria que va dur a terme Ágora Sanitaria amb la col·laboració de Stallergenes, tal com van publicar alguns mitjans com TelecincoComSaludTe interesaEl EconomistaEl DiaDfarmaciaFarmanaturimFarmacias i Infosalus, que van recollir declaracions de la cap del departament de Formació i desenvolupament professional del COFB, Cristina Rodríguez.

D’altra banda, Ágora Sanitaria també ha estat notícia per impartir nous cursos per a l’atenció de símptomes menors; Rendiment cognitiu: recomanació basada en l’evidència, Fitoteràpia en les molèsties digestives, Recomanació farmacèutica en l’insomni, i CONFIA: consell i indicació en el desànim. Se’n van fer ressò algunes publicacions com El Global, Acta SanitariaFarmaventas i imFarmacias.

Valor afegit

arbre-dels-petits-valents-sant-joan-de-deuAquest mes s’ha aconseguit el milió d’euros que es necessitava per construir el nou Hospital de Dia de Sant Joan de Déu. Les farmàcies catalanes van ajudar a reunir una part d’aquests diners a través de la campanya L’Arbre dels petits valents, tal com recullen l’AraBTV i La Vanguardia.