Estàs aquí: Inici > Món col·legial > La cartera de serveis com a eina per enfortir el rol del farmacèutic, en la clausura del MGOF

25 juny 2015
Acte de clausura del MGOF

El passat 21 de maig es va clausurar la 10a edició del Màster en Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF), amb un acte al COFB en què es va dur a terme el lliurament dels diplomes als alumnes. Abans, el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, va encomanar-los a aprofitar les oportunitats que té la farmàcia per demostrar el seu valor dins la societat, com per exemple, amb la cartera de serveis, “una eina per fer-nos més forts”.

El President va animar els alumnes a què es diferenciessin, com a farmacèutics, mitjançant la gestió del coneixement. Una manera de fer-ho és “demostrar que som capaços de millorar l’adherència en pacients crònics”, o mitjançant els programes de detecció precoç de càncer de còlon i de risc cardiovascular. Així mateix, va explicar que la gestió i la professió van de la mà: per posar en marxa la cartera de serveis, prèviament cal saber gestionar els equips i fer bones campanyes de màrqueting per donar a conèixer el servei a la població.

Els alumnes del MGOF amb el president del COFB, Jordi de Dalmases, el director del màster, Joan Carles Serra, i les coordinadores, Mònica Gallach (a dalt a l'esquerra) i Cristina Rodríguez (a baix de tot).

Els alumnes del MGOF amb el president del COFB, Jordi de Dalmases, el director del màster, Joan Carles Serra, i les coordinadores, Mònica Gallach (a dalt a l’esquerra) i Cristina Rodríguez (a baix de tot).

És important, va dir el President, que als farmacèutics “no se’ns escapin oportunitats de futur” i que “intentem obrir nous camins”. Tot això és possible ja que, segons va destacar De Dalmases, els col·legis de farmacèutics són una estructura forta amb una capacitat de representació molt alta, “on hi cabem tots”. No només els col·legis, també el Consell en l’àmbit autonòmic i el Consejo, en l’estatal. Al cap i a la fi, és “el compromís professional que demostrem el que dóna sentit a la nostra professió”.

En l’acte, també es va parlar de dos dels temes que marquen l’actualitat farmacèutica: el retard en els pagaments a les farmàcies catalanes i la regulació de la professió.

Pel que fa als continguts del MGOF, aquest s’han dividit en tres mòduls: el farmacèutic com a responsable financer i de la fiscalitat; el farmacèutic com a responsable de la gestió de persones, i el farmacèutic com a responsable de màrqueting.

Director del Màster: Joan Carles Serra, llicenciat en farmàcia (UB), diplomat en màrqueting (EADA), soci director de Market In Red, director del màster superior de màrqueting farmacèutic i dels postgraus en market accés i gestió de productes OTC a EADA Business School.

Coordinadors: Cristina Rodríguez, llicenciada en farmàcia (UB), programa en direcció de serveis integrats de salut (DSIS) per ESADE i coordinadora del Consell Tècnic de Farmàcia del Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries; i Mònica Gallach, llicenciada en farmàcia (UB) i màster en direcció i administració d’empreses, MBA per ESADE.

Des que el MGOF va començar al 2005, els més de 500 titulars d’oficina de farmàcia que l’han cursat han obtingut més recursos per aprendre a gestionar la seva farmàcia.

Els alumnes han valorat amb una mitjana de 9 el MGOF. Hem preguntat a un parell de participants i aquestes són les seves opinions:

cofb.150521-48Xavier Portillo

cofb.150521-43Destaco tots els conceptes de gestió i de màrqueting que hem après i que ens serveixen per aplicar-los a la professió. És per això que recomano el màster, perquè es pot aplicar fàcilment en la nostra professió.

Rosa Penella Peris

Faig una valoració molt positiva del MGOF. El recomano tant als que tinguin experiència com als que no. Ofereix una visió global de la mà de grans professionals.