Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Fotoprotecció a la farmàcia: com potenciar-la?

Fotoprotecció a la farmàcia: com potenciar-la?

15 juliol 2015

Amb motiu del Dia Mundial del Melanoma, el passat 25 de maig, la vocalia de Dermofarmàcia del Col·legi va organitzar una conferència sobre la importància de la fotoprotecció a la farmàcia. Els farmacèutics col·laboren activament en campanyes sanitàries de divulgació de bons hàbits, prevenció i detecció precoç i, per aquest motiu, des de la vocalia cada any es promou una jornada de formació i conscienciació dels perills del sol.

conferencia-fotoproteccio (2)

En els darrers anys s’ha evolucionat considerablement en el camp de la fotoprotecció i en la prevenció dels efectes nocius de les radiacions solars, i la farmàcia ha jugat un paper clau en la divulgació, “però encara ens queda molta feina a fer” explica Núria Bosch, coordinadora de la conferència i vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB. “La població en general és conscient de què s’ha de protegir, evitar les hores de màxima radiació, però no ho acaba de fer; va a la platja a les hores de màxima exposició i s’aplica poca quantitat de fotoprotector, i només en les condicions més imprescindibles. Tenen la informació però encara no actuen en conseqüència”.

La investigació duta a terme pels laboratoris farmacèutics també té un paper destacat en aquesta evolució, amb productes cada dia més segurs, més cosmètics, que faciliten l’aplicació i s’adapten a tot els tipus de pell i situació. Així mateix, “el farmacèutic pot oferir un consell especialitzat i de qualitat per assegurar una millor aplicació del producte fotoprotector, assessorar amb la quantitat adequada i la repetició de l’aplicació, entre d’altres aspectes” explica Bosch.

conferencia-fotoproteccio (3)

El Dr. Josep Malvehy durant la conferència

La sessió va estar dividida en dues parts: una dedicada a “adolescents i fotoprotecció: la millor inversió. El futur està a les nostres mans” que va anar càrrec de Josep Malvehy, dermatòleg, coordinador de la Unitat de Melanoma del Consell Genètic en Melanoma de l’Institut Clínic de Medicina i Dermatologia de Barcelona. I una segona part sobre “Com reforçar el consell en fotoprotecció des de la farmàcia: el consell personalitzat com a factor diferencial” a càrrec de Marta Sanz, farmacèutica comunitària i responsable de formació de Microcaya.

Informació d’interès:

Amb la col·laboració de: