Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Diada del Farmacèutic 2015: celebrem la professió

Diada del Farmacèutic 2015: celebrem la professió

8 octubre 2015
president-discurs-Diada-2015

El president del Col·legi, Jordi de Dalmases, durant el discurs inaugural de la Diada

“El Col·legi ens recorda que som una sola professió, tot i exercir en múltiples àmbits. El pacient ha de ser el centre de les nostres actuacions, i el seu benestar, una de les nostres principals motivacions. Aquesta visió ens permetrà fer front a alguns dels reptes que ens deixa la crisi, que ha afectat, sens dubte, a la professió i a la prestació farmacèutica”. Són paraules del president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases, durant la celebració de la Diada del Farmacèutic 2015, que va tenir lloc la nit d’ahir al Palau de la Música de Barcelona per retre homenatge als professionals de la farmàcia que han complert 25 i 50 anys de col·legiació.

Reconeixement a la professió

Un dels objectius d’aquesta trobada anual és retre homenatge als professionals que han complert 25 i 50 anys de col·legiació. Com a mostra de reconeixement i per posar en valor la seva tasca diària, gràcies a la qual han contribuït a definir el futur de la professió, es va entregar una insígnia de plata als 136 farmacèutics que porten un quart de segle dedicat a la farmàcia, i una d’or als 25 que ja han arribat al mig segle.

homenatjats50-Diada-2015

Farmacèutics homenatjats pels 50 anys de col·legiació amb la insígnia d’or

homenatjats25-Diada-2015

136 van ser els farmacèutics homenatjats pels 25 anys de col·legiació amb la insígnia de plata

Properament publicarem al Blog un reportatge amb entrevistes a farmacèutics homenatjats de 25 i 50 anys de col·legiació.

Estudis científics que validen l’aportació farmacèutica

Acte seguit, el president del Col·legi i Tomàs Casasín, vocal d’Hospitals i membre del Tribunal de Beques, van procedir a entregar els diplomes acreditatius als projectes becats pel COFB durant el curs 2014-2015, a través dels quals es promou la recerca en l’àmbit farmacèutic. Aquests projectes van ser l’“Avaluació del seguiment farmacoterapèutic realitzat en pacients d’una Unitat d’Optimització de la Farmacoteràpia”-va recollir el premi Martha Milena Silva i l’”Avaluació de l’efectivitat i la seguretat, en la pràctica clínica habitual, del cinacalcet en pacients amb malaltia renal i hiperparatiroïdisme secundari sense tractament renal substitutiu” -va recollir el premi Ariadna Pérez-. Alhora, també es va comptar amb un accèssit al treball sobre l’“Avaluació clínica i econòmica de la integració del farmacèutic en un equip d’atenció domiciliària multidisciplinari” -va recollir el premi Maria Antònia March Pujol-.

L’acte, que va estar patrocinat per CaixaBank, Mútua General de Catalunya (MGC), Alliance Healthcare i Grupo Cofares, va comptar amb l’actuació de Maria del Mar Bonet, que va compartir escenari amb tres dels millors músics de l’escena actual: Dani Espasa (piano i acordió), Jordi Gaspar (al contrabaix) i Antonio Sánchez (percussions).

Accedeix a la nota de premsa íntegra enviada als mitjans (es pot consultar a la Sala de Premsa del web www.cofb.org).