Estàs aquí: Inici > Destacats > Les farmàcies catalanes posen en marxa una campanya per denunciar els retards en el pagament dels medicaments

5 novembre 2015
20151030_web-Cartell A3_CAMPANYA

Cartell de la campanya que comença avui a les farmàcies

El que no diu el pla de medicació…L’Administració paga els medicaments mesos després que els necessitis. Aquest cost l’avancen les farmàcies”. Aquest és el missatge que encapçala el cartell i el flyer que, a partir d’avui, tindran les més de 3.100 farmàcies de Catalunya. Els materials s’emmarquen en la campanya de sensibilització que han posat en marxa els farmacèutics per denunciar l’agreujament del deute després que la Generalitat els hagi anunciat que ja no té diners per pagar els medicaments.

“Per l’accés al medicaments, reclamem responsabilitat”

Un altre dels missatges que es pot llegir tant en el cartell com en el flyer és que els farmacèutics són responsables amb la salut dels pacients i demanen a les Administracions que també ho siguin. “Per l’accés al medicament, reclamem responsabilitat”, conclouen. Aquesta denúncia coincideix amb el que reiteren des del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya: “Qüestions bàsiques com la salut, l’accés als medicaments, han d’estar garantits i han de quedar al marge de qualsevol divergència política”.

Precisament avui, 5 de novembre, l’Administració hauria d’haver pagat la factura dels medicaments dispensats al setembre (112,5M€). Com no s’ha fet efectiva, s’acumula a les que tenia pendents dels mesos de juliol (121,5M€) –s’hauria d’haver pagat el 5 de setembre-i agost (100M€) –s’hauria d’haver abonat el 5 d’octubre- i el deute ascendeix a més de 330M€.  Per segon cop en un mateix any –l’anterior va ser al març- la Generalitat acumula tres mesos de retard, el més greu des del record històric de 4 mesos que es va produir el 2013.

La inestabilitat marca el pagament dels fàrmacs

Durant els 4 anys que els farmacèutics porten patint retards en el pagament, a més de no haver cobrat mai quan tocava, el deute s’ha anat agreujant periòdicament. Tal i com queda reflectit en el següent quadre, des del 2011 s’han produït fluctuacions, però lluny de millorar, en el 2015 han augmentat respecte l’any anterior.

inestabilitat-financera-calendari

Nota de premsa enviada als mitjans. La pots consultar a la sala de premsa del web institucional del COFB (www.cofb.org).