Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Els farmacèutics, compromesos contra la violència de gènere

Els farmacèutics, compromesos contra la violència de gènere

25 novembre 2015

El Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat ha posat en marxa la campanya contra la violència de gènere Primers signes de maltractament amb la qual el Consejo General de Colegios Oficiales  de Farmacéuticos i els col·legis hi col·laboren. Les farmàcies catalanes s’han adherit a la campanya: a través dels col·legis, s’ha distribuït un cartell a totes les farmàcies comunitàries que vulguin participar, en el qual s’identifiquen els primers signes del maltractament i s’informa de les diferents maneres d’actuar, així com dels recursos disponibles enfront del maltractament. Aquesta iniciativa forma part de la campanya institucional “Hi ha sortida” a la violència de gènere, una acció que s’emmarca dins del Conveni Marc de Col·laboració subscrit entre el Ministeri de Sanitat i el Consejo General per prevenir i sensibilitzar en matèria de violència contra la dona.

campanya-maltractament-consejo

Pòster de la campanya que consta a les farmàcies que participen a la campanya (clica a la imatge per ampliar-la)

L’accessibilitat del farmacèutic, la seva proximitat amb la societat i la seva labor diària d’assessorament facilita el desplegament d’aquesta campanya.

Primers signes del maltractament, com identificar-los?

Una relació saludable és aquella basada en els principis de confiança i respecte mutu. Si en la teva relació apareixen alguna de les actituds que se citen has d’estar alerta i actuar:

• Et ridiculitza, et fa sentir inferior, maldestre o inútil.
  • T’aïlla, t’impedeix relacionar-te amb familiars o amistats, es posa gelós o provoca una baralla.
  • T’amenaça, humilia, crida o insulta en privat o en públic.
  • Et fa sentir culpable, tu tens la culpa de tot.
  • Amenaça amb fer-te mal a tu o a la teva família.
  • Et fa por la seva mirada o els seus gestos.
  • Et controla els diners, la forma de vestir, revisa el teu telèfon mòbil i les xarxes socials.
  • T’ha agredit alguna vegada físicament.
  • T’ha forçat a mantenir relacions sexuals en contra de la teva voluntat.
  • Amenaça amb llevar-te a les teves filles i fills en cas de deixar-ho.

Vídeo de la campanya “Si hi ha sortida a la violència de gènere és gràcies a tu. Uneix-te”

Font i més informació: