Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Àgora Sanitària: formació per ajudar a reduir l’abandonament precoç de la lactància materna a causa del dolor i la mastitis

9 desembre 2015

logo_agoraEn nombrosos estudis s’ha demostrat la importància de la lactància materna per al bebè que, entre altres beneficis, fomenta el seu desenvolupament sensorial i cognitiu, i el protegeix de les malalties infeccioses i cròniques, tal com apunta l’OMS. Per donar més eines als farmacèutics que ajudin a evitar l’abandonament precoç de la lactància materna a causa d’afeccions com la mastitis, Àgora Sanitària, el portal de formació online dels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid, ha posat en marxa el curs “Lactància sense dolor: mastitis i probiòtics”.

INSCRIU-TE! Inscripcions obertes fins al 18 de novembre del 2016 a través de la web d’Àgora Sanitària.

Probiòtics, una nova eina en el camp de les mastitis

Amb aquesta formació, que compta amb el patrocini d’Angelini Farmacéutica, Àgora persegueix proporcionar més eines als farmacèutics per abordar les consultes sobre mastitis, una de les més habituals al postpart, i realitzar, d’aquesta manera, una correcta recomanació farmacèutica, comptant amb el recurs dels probiòtics. Aquests microorganismes vius, en ingerir-se en quantitats adequades, ajuden a equilibrar la flora bacteriana de la glàndula mamària i a restablir l’equilibri de la flora mamària.

La formació –elaborada per un equip multidisciplinari que compta amb la participació d’una matrona i una farmacèutica comunitària– se centra també en la correcta aplicació de les recomanacions d’actuació farmacèutica davant una consulta per dolor en el pit durant la lactància, com acompanyar la indicació farmacèutica d’informació personalitzada i quines mesures higiènic-dietètiques proporcionar per al tractament i la prevenció de les mastitis.

Àgora express, nou format engegat al portal

Aquest curs sobre mastitis s’emmarca en el nou format que s’ha engegat anomenat Àgora Express. Gràcies a aquest sistema, s’ofereixen cursos de temes específics de no més d’una hora durada, que responen a actualitzacions puntuals o necessitats concretes manifestades per part dels alumnes. Al seu torn, també es proporciona una formació ràpida i efectiva en qüestions que el farmacèutic necessita en el seu dia a dia, i l’eix d’aprenentatge es basa en l’enfocament pràctic dels continguts i la col·laboració i intercanvi d’experiències entre els participants.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (també la pots consultar a la Sala de Premsa del web www.cofb.org).

Aquesta formació compta amb el patrocini de:

angelini