L’eficàcia cosmètica depèn de la bona elecció, l’ús correcte i la constància d’aplicació dels productes cosmètics. La pell és l’òrgan més extens de l’organisme i cal cuidar-la amb una rutina diària que asseguri la salut i el benestar. És per això que és convenient una formació experta en cosmètica per assessorar correctament els usuaris de la farmàcia i ajudar-los a mantenir una pell sana i amb una aparença més vital: “per poder oferir un consell professional en dermofarmàcia és imprescindible una bona formació que permeti al farmacèutic tenir en compte els diferents punts claus en el consell, és a dir, tant conèixer les diferents textures de la pell com saber prioritzar el que es més preocupa a l’usuari, ja que és important donar-li una solució adequada al seu cas” explica Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i productes Sanitaris del COFB i coordinadora del curs. I afegeix: “és recomanable formar-se en les diferents patologies dermatològiques i tenir criteris clars de derivació al metge”.
El curs de la “Farmàcia experta en cosmètica facial” que va acollir el Col·legi va tractar específicament la cosmètica facial: els alumnes van poder aprendre a distingir els diferents tipus de pell, aplicar correctament el producte, identificar els productes més adients i personalitzar el tractament. També van tenir oportunitat de conèixer les tècniques de fidelització de la cosmètica facial.
Productes per l’atòpia, solars, antiedats, capil·lars i pells sensibles encapçalen les categories del mercat de la dermocosmètica. Davant una competència creixent, “el farmacèutic ha d´invertir en formació per poder posicionar-se com expert i ser referent en el camp de la dermofarmàcia” explica la coordinadora del curs.
Així mateix, les patologies bàsiques de la pell, un cop diagnosticades per l’especialista, sovint necessiten d’unes mesures d’higiene i manteniment que permetin espaiar els períodes de brot: el farmacèutic té un paper clau en aquest consell per tal de millorar la qualitat de vida de l’usuari.
El quadre docent va estar format per Bet Blanco, responsable de formació de Bioderma, María Cudeiro, directora de màrqueting de Bioderma, i Sílvia Lleal, metgessa especialista en medicina estètica.
Amb la col·laboració de: