Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Farmacèutics israelians visiten el Col·legi

Farmacèutics israelians visiten el Col·legi

25 febrer 2016

Una vuitantena de farmacèutics de la Pharmaceutical Association of Israel van visitar el COFB el passat 13 d’octubre. Els farmacèutics van expressar el seu interès per conèixer i intercanviar coneixements amb farmacèutics d’altres països. Volien entendre el nostre enfocament de la professió pel que fa a l’atenció al pacient i conèixer el model farmacèutic a Espanya.

CPermanyer-visita-portada

Carme Permanyer durant la seva presentació als farmacèutics israelians

Els visitants van rebre una explicació, a càrrec de Carme Permanyer -secretaria tècnica del Col·legi-, del sistema farmacèutic a Espanya: associacions farmacèutiques a nivell nacional, regional i provincial, regulació existent i funcionament del mercat farmacèutic (medicaments, productes finançats, copagament dels pacients). També es va tractar quines mesures existeixen per contenir la despesa farmacèutica, es van donar dades econòmiques de la farmàcia i es va presentar el sistema actual de recepta electrònica. Posteriorment, es va obrir un participatiu torn de preguntes en què els visitants es van interessar per la regulació del sistema farmacèutic, la farmàcia i els medicaments, i també per la remuneració dels serveis, la seva assignatura pendent, ja que estan immersos en un canvi de model.

Anteriorment han visitat el Col·legi altres associacions de farmacèutics: és el cas de professionals provinents de Rússia (2010, 2013), Turquia (2010, 2011, 2012), Suècia (2012), Argentina (2012), França (2012, 2013) i Japó (2012, 2014).

La Pharmaceutical Association of Israel és una organització sense ànim de lucre que promociona i dóna suport suport a les farmàcies i els farmacèutics a Israel. Va ser fundada el 1920 com The Internationally Licensed Pharmacists Association of the Land of Israel i va rebre el seu nom actual amb la fundació de l’Estat el 1948. L’associació compta amb 500 membres titulars i altres 800 socis, i és membre de la Federació Internacional Farmacèutica (FIP) [Font: Wikipedia]