Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > La farmàcia, present en la VI Jornada de la Societat Catalana d’Atenció i Tractament del Consum de Tabac

4 abril 2016

jornada-SCATTLa VI Jornada de la Societat Catalana d’Atenció i Tractament del consum de Tabac (SCATT), sota el lema “Junts per la salut, cap pas enrere!”, va unir al CaixaForum de Barcelona el passat 5 de febrer els principals actors en la lluita contra el tabaquisme. Organitzada per l’SCATT, que forma part de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i de Balears, va comptar amb l’assistència de més de 350 professionals de diferents àmbits. La farmàcia va ser-hi present en una de les taules i en el contingut de diversos del pòsters presentats, “perquè volem posar en valor tot el que fa la farmàcia comunitària en la lluita contra el tabaquisme” explica Montserrat Moral, farmacèutica i vicepresidenta de l’SCATT: “i des de fa tres anys sempre treballem perquè sigui present a aquest esdeveniment anual”.

signatura-conveni-consell-scatt-academia-tabaquisme

Signatura del conveni. D’esquerra a dreta: Mercè Barau, vocal de la Junta del COFB, Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, Àngela Martínez i Montserrat Moral, presidenta i vicepresidenta de l’SCATT respectivament

Destacar que durant la jornada va tenir lloc la signatura d’un conveni de col·laboració entre la SCATT, l’Acadèmia i el Consell de Col·legis  Farmacèutics de Catalunya per establir sinergies i dinàmiques conjuntes per ajudar els fumadors.

El tabaquisme continua sent un dels primers problemes de salut pública, ja que provoca 6 milions de morts l’any. Tot i que en els últims anys hi ha hagut una clara disminució del tabaquisme a Catalunya –amb 200.000 fumadors menys des del 2011–, encara fumen més d’1,6 milions de persones. La prevalença de fumadors  a Catalunya és del 25,9%. L’objectiu que la SCATT perseguia amb aquesta jornada, era reunir els professionals sanitaris, agents, entitats i institucions socials per alinear-los en un front comú i treballar intensament per promoure el tractament del tabaquisme. Enguany, com a novetat, la jornada va tractar les noves patologies en tabaquisme, com les malalties reumàtiques, osteoporosi, esclerosi múltiple i malaltia de Crohn.

A la taula rodona “Abordatge comunitari del tabaquisme”, la farmacèutica de Sant Andreu de Llavaneres Marta Burniol va explicar el projecte col·laboratiu entre l’EAP i la farmàcia comunitària.

Així mateix, al llarg de la Jornada es van presentar 60 comunicacions científiques, el doble de les que es van presentar l’any passat. Moltes d’elles parlaven de temes relacionats amb la farmàcia, és el cas de:

Podeu consultar totes les comunicacions en aquest enllaç.

Per a més informació:

Nota de premsa “La VI Jornada de la Societat Catalana d’Atenció i Tractament del Consum de Tabac comptarà amb més de 350 professionals de diferents àmbits” (via L’Acadèmia)

Potser també t’interessa: