Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Jordi de Dalmases, reelegit com a president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona

26 abril 2016
COFB 2014

Jordi de Dalmases, reelegit president del COFB

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) ha donat per tancat el seu procés electoral amb la proclamació de la candidatura encapçalada per Jordi de Dalmases com a electa, després que no es presentessin candidatures alternatives. La nova Junta de Govern, d’un total de 22 membres, comptarà amb 7 noves incorporacions provinents dels diferents àmbits d’exercici de la professió.

“Consolidem un model de fer Col·legi i una manera de veure la professió”

“Amb la nova Junta es consolida un model de fer Col·legi i una manera de veure la professió, amb una forta implicació del farmacèutic en la salut comunitària. La incorporació a l’equip de nous fitxatges fan que la mitjana d’edat no arribi als 50 anys i garanteix un relleu generacional que segueixi fent viable aquest projecte en el futur”, explica Jordi de Dalmases.

“En els últims vuit anys –prossegueix- s’han pogut fer moltes coses: hem viscut una extensió molt important dels serveis professionals, entre d’altres la detecció precoç del càncer de còlon, de la infecció per VIH o la nova xarxa de farmàcies sentinelles, la recepta electrònica és un projecte consolidat, hem digitalitzat la comunicació del Col·legi i hem impulsat la formació online amb Àgora Sanitària, tot plegat amb esforços per poder fer una reducció de quotes i amb l’enorme dificultat que ha suposat fer front als impagaments per part de l’Administració”.

“En la legislatura que comença volem aprofundir en els projectes engegats i seguir impulsant noves iniciatives. Volem ser útils als col·legiats en tots els àmbits d’exercici de la professió, seguir complint amb la nostra responsabilitat envers la societat, consolidar la cartera de serveis amb la definició del paper dels farmacèutics en l’atenció als pacients crònics, i apostar per la coordinació entre farmacèutics d’hospital, atenció primària i farmàcia comunitària amb l’objectiu de seguir avançant en l’atenció als pacients. Posant cada cop més el focus en la prevenció i la detecció precoç de malalties, i en què els tractaments aconsegueixin l’efecte buscat gràcies a un bon seguiment farmacoterapèutic. I, per suposat, segueix sent un objectiu primordial normalitzar el cobrament per part del CatSalut”, afegeix.

Jordi de Dalmases ha estat president de la institució en els darrers vuit anys. Durant aquest temps també ha estat president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (des del 2008) i vicepresident del Consejo General de Colegios Farmacéuticos (des del 2009), òrgan que representa a tots els col·legis de farmacèutics de l’Estat. Prèviament va ser vicepresident del COFB (2004-2008); president de la Federación Nacional de Asociaciones de Mayoristas y Distribuidores de Especialidades Farmacéuticas (Fedifar) (1999-2003); i president de Federació Farmacèutica (1996-2004).

Pel que fa a la resta de membres de la nova Junta de Govern, aquest és el llistat de professionals que la composaran un cop prenguin possessió dels seus càrrecs:

1. President: Jordi de Dalmases Balañá
  20. Vocal d’Oficina de Farmàcia: Francisca Aranzana Martínez
  21. Vocal d’Ortopèdia: Montserrat Gironès Saderra
  22. Vocal de Salut Pública: Núria Oliva Salart

Vot electrònic per primer cop

En cas que s’haguessin celebrat eleccions, des del COFB s’havia treballat per afegir per primer cop el vot remot electrònic als mètodes tradicionals que ja s’utilitzaven: presencial o per correu postal certificat.

S’havia contemplat que els col·legiats poguessin accedir a la plataforma per votar remotament a través del web www.cofb.net i s’identifiquessin inicialment amb el certificat digital de Firmaprofesional. Alhora, amb l’objectiu de garantir l’anonimat, el sistema programat suprimia qualsevol correlació entre el votant i el vot.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació. També la podeu consultar a la Sala de Premsa del web institucional (via www.cofb.org).