Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Formació sobre com invertir en salut de forma eficient

Formació sobre com invertir en salut de forma eficient

20 maig 2016

Els gestors sanitaris amb més formació en els processos d’avaluació són cada vegada més selectius i exigents amb el finançament dels medicaments amb càrrec als fons públics. Per aquest motiu, les administracions sanitàries centrals i regionals demanen que les noves alternatives terapèutiques o preventives que accedeixen al mercat demostrin inequívocament eficàcia, seguretat, efectivitat i eficiència.

Aquests nous medicaments també han d’aportar informació del valor socioeconòmic i la utilitat terapèutica que tenen per aconseguir, en primer lloc, el preu i el finançament, i en segon, per accedir a la cartera de serveis de les prestacions sanitàries del sistema públic de salut (inclusió en les guies farmacoterapèutiques, recomanacions en guies clíniques, informació als professionals, metges i farmacèutics responsables de la utilització en la pràctica clínica habitual). D’aquesta forma, l’avaluació econòmica s’està convertint en un pilar estratègic en la presa de decisions i la selecció de medicaments en la pràctica clínica habitual.

invertir-en-salut-eficient-COFB-formacio (1)Els dies 3 i 4 de març va tenir lloc el curs “Com invertir en salut de forma eficient? Aplicació de l’anàlisi cost-efectivitat i d’impacte pressupostari a la presa de decisions i la selecció de medicaments” organitzat pel Col·legi conjuntament amb la Societat catalana de Farmàcia Clínica (SCFC). El curs estava adreçat a farmacèutics d’atenció primària, d’hospitals i de l’administració sanitària; agents sanitaris, responsables de serveis centrals de CA i serveis de salut; i membres de comissions de nous medicaments amb interès a aprofundir els aspectes relacionats amb l’avaluació econòmica d’intervencions sanitàries (Farmacoeconomia).

El curs va permetre als alumnes assistents:

• Conèixer les principals eines farmacoeconòmiques de suport a la presa de decisions i selecció de medicaments: anàlisi cost-efectivitat, anàlisi cost-utilitat i impacte pressupostari.
  • Revisar les tècniques de modelització en l’avaluació econòmica d’intervencions sanitàries.
  • Adquirir els coneixements necessaris per fer una lectura crítica d’estudis d’avaluació econòmica d’intervencions sanitàries.
  • Actuar com a fòrum de discussió sobre l’aplicació dels estudis d’avaluació econòmica en la presa de decisions i selecció de medicaments d’alt impacte pressupostari en la pràctica clínica habitual.

invertir-en-salut-formacio-COFBEl docent responsable de la formació va ser el doctor en Farmàcia (especialitat farmacologia) per la Universitat Complutense de Madrid Miguel Ángel Casado, màster en gestió de la indústria farmacèutica per l’Institut d’Empresa i diplomat en farmacoeconomia i anàlisi de l’ús de medicaments per la Escuela Nacional de Sanidad – Instituto de Salud Carlos III, director de Pharmacoeconomics & Outcomes Research Iberia i director científic de PORIB Gestión Eficiente de la Salud, membre del comitè editorial de la revista Pharmacoeconomics Spanish Research Articles i Pharma Market.  També  és codirector del màster d’avaluació sanitària i accés al mercat de la Universitat Carlos III de Madrid. El curs va estar coordinat per Tomàs Casasín, vocal d’Hospitals i Roser Vallès, vocal d’Atenció Primària, ambdós del COF de Barcelona, i Julio Martínez, president de la Societat Catalana de Farmàcia Clínica (SCFC).

La valoració dels alumnes assistents al curs és de 9 com a nota mitjana.

Amb la col·laboració de:

logo lab daiichi