Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > “Tiburones en la farmacia”: anàlisi de la situació actual i les perspectives de futur de l’oficina de farmàcia

6 juliol 2016

La liberalització de la farmàcia espanyola és una amenaça cíclica o un procés llarg i pacient del qual estem assistint als seus últims actes? Quina lectura tindria per a la sanitat pública la desregulació del model d’ordenació farmacèutic espanyol? Què revelaria això de l’economia global?

Avís-Taurons-a-la-farmàcia

Cartell promocional del llibre

El farmacèutic i escriptor barceloní Eduardo Litrán ha publicat recentment el llibre “Tiburones en la farmacia (liberalización de la farmacia, privatización de la sanidad y desgobierno económico global)”. L’obra, fruit d’un any de documentació i redacció, toca temes de primera actualitat com ho són la corrupció, els rescats bancaris, les retallades i els impagaments a les farmàcies dins el context de crisi global cronificada. Respecte als impagaments, l’obra analitza el vincle entre l’asfíxia econòmica de les farmàcies i les insistents pressions per desregular el sector. Per a l’autor, la greu situació financera de la Generalitat i les noves pressions que des de Brussel·les insten a fer més retallades a Madrid haurien de mantenir tots els farmacèutics més units que mai per tal de preservar la potestat sobre el medicament.

Què ha d’aprendre el món financer i polític de les professions sanitàries i per quin motiu el destí de la nostra oficina de farmàcia és un indicador de les possibilitats de regeneració econòmica global són algunes de les reflexions que sens dubte encendran l’inajornable debat sobre la necessitat de recuperar el poder delegat al representant polític i segrestat pel mercat, tant en l’àmbit empresarial i professional com en l’àmbit social” explica Litrán.

Sobre l’autor

Eduardo Litrán, llicenciat en farmàcia per la UB, especialitzat en comunicació estratègica per EADA (dircom), escriptor, empresari i membre del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona. Durant deu anys ha exercit com a administrador i coordinador farmacèutic d’un bufet jurídic especialitzat en la transmissió de farmàcies, experiència que li ha permès constatar la necessitat de regular qualsevol activitat per al seu òptim desenvolupament (defensa la necessitat de la supervisió col·legial de l’activitat de traspàs de farmàcies).

Més informació i venda exclusiva del llibre:  http://www.tiburonesenlafarmacia.com/

Repercussió mediàtica del llibre

llibre-tiburones-en-la-farmacia