Estàs aquí: Inici > Món col·legial > El COFB s’adhereix a anefp per fomentar el millor consell en medicaments publicitaris i productes d’autocura

26 setembre 2016

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona s’ha adherit a la Asociación para el Autocuidado de la Salud (anefp) amb l’objectiu de contribuir a millorar el suport que es pot donar a la farmàcia comunitària en la dispensació de medicaments i productes sanitaris destinats a l’autocura i treballar conjuntament en la millora de la qualitat de vida dels ciutadans, a través d’un adequat i responsable desenvolupament de l’autocura de la salut.

“A través d’aquesta adhesió, des del COFB podem aportar valor a les comissions tècniques que treballen a favor del millor consell farmacèutic en l’entorn dels medicaments publicitaris, complements alimentosos i dermofarmàcia. Les últimes dades apunten a un augment d’aquests productes aconsellats des de la farmàcia i al seu bon posicionament enfront d’altres canals”, explica Jordi de Dalmases, president del COFB. “Com a institució que representa actualment a més de 8.550 farmacèutics, dels quals més de la meitat exerceixen en l’àmbit de l’oficina de farmàcia, creiem que és important recolzar a aquelles entitats que, com anefp, aposten per la farmàcia comunitària”, afegeix.

• A través d’aquesta adhesió, el COFB aportarà valor a les comissions tècniques que treballen a favor del millor consell farmacèutic en l’entorn dels medicaments publicitaris, complements alimentosos i dermofarmàcia
  • El farmacèutic, a través del seu consell sanitari, pot contribuir a una autocura de la salut més racional i segura

Importància d’un bon consell farmacèutic en l’autocura

El farmacèutic, com a professional sanitari expert en el medicament més proper a la societat, desenvolupa un paper essencial en el camp de l’autocura. A través del seu consell, pot contribuir al fet que l’usuari estigui ben informat i assessorat a l’hora de prevenir malalties, fer front a problemes lleus de salut o fomentar hàbits de vida saludable, i per tant, ajudar a promoure una autocura més racional i segura que reverteixi en beneficis per a la salut del pacient.

Fragment de la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (la podeu consultar íntegra a la Sala de Premsa del web institucional – www.cofb.org)

adhesio-COFB-anefp

Representants del COFB i Anefp. D’esquerra a dreta: Jaume Pey, director general d’anefp; Elena Zabala, presidenta d’anefp; Jordi de Dalmases, president del COFB; i Josep Gavaldà, gerent del COFB