Més de 600 farmacèutics de Barcelona s’han format avui per contribuir a detectar els riscos de la població de patir un càncer de pell. Ho han fet en el marc de la 2a edició de la campanya “Abans de deixar-t’hi la pell, consulta”, que es va posar en marxa per primer cop fa un any de la mà del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, en col·laboració amb la Unitat de Melanoma de l’Hospital Clínic de Barcelona. Després de l’àmplia participació que va tenir, tornarà aquest mes en una nova ediciódel 23 de maig, Dia Mundial del Melanoma, al 13 de juny, Dia Europeu de la Prevenció del Càncer de Pell.
Per participar a aquesta campanya, patrocinada per Almirall, Avène, Ladival i La Roche-Posay, és imprescindible haver fet la formació presencial o online que ha tingut lloc avui al COFB i superar una avaluació dels coneixements pràctics adquirits. Impartida per Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del Col·legi, i Josep Malvehy, coordinador de la Unitat de Melanoma de l’Hospital Clínic de Barcelona, gràcies a aquest curs s’han actualitzat els coneixements del farmacèutic en aquest camp i se li ha proporcionat més eines per fer una avaluació inicial de la pell.
Les 218 farmàcies participants a la 1a edició, a més de valorar els factors de risc dels usuaris de patir un càncer de pell, van oferir consell sanitari sobre una correcta protecció solar. Alhora, gràcies a les 5.500 enquestes que van realitzar, es van poder conèixer dades com que el 98% valorava molt positivament que la farmàcia realitzés activitats de prevenció; que el 13,8% seguia sense utilitzar protecció solar, mentre que el 45,6% ho feia sempre; o bé que l’11,1% dels usuaris que no s’aplicaven crema deien no prendre mai el sol, fet que demostra que sovint no es té en compte que hi estem exposats tot l’any, sempre que estem a l’aire lliure, tot i no anar a la platja o la piscina.
Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (també es pot consultar a la Sala de Premsa del web institucional)