Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Finalitza la dotzena edició del MGOF

Finalitza la dotzena edició del MGOF

3 juliol 2017
CLOENDA-MGOF (1)

D’esquerra a dreta: Mònica Gallach, Cristina Rodríguez, Jordi de Dalmases i Joan Carles Serra

El passat 30 de maig es va dur a terme l’acte de cloenda de la dotzena edició del Màster en Gestió d’Oficina de Farmàcia (MGOF), estudis propis del Col·legi. Van presidir la cerimònia Jordi de Dalmases, president del COFB; Cristina Rodríguez, cap del Departament de Formació del COFB i co-coordinadora del Màster; Joan Carles Serra, director del Màster, i Mònica Gallach, co-coordinadora del Màster. L’acte va servir per posar punt i final a una formació que pretén posar a l’abast les eines que permetin desenvolupar les competències que el farmacèutic necessita per millorar la gestió de la farmàcia comunitària. De Dalmases, abans de procedir a l’entrega dels diplomes acreditatius, va voler felicitar als estudiants i, alhora, va determinar que “la voluntat del Col·legi és formar i donar les eines necessàries perquè puguem exercir la professió amb les màximes garanties”. En la mateixa línia, va emfatitzar sobre el pla estratègic de la renovada Junta de Govern, que “intenta que el farmacèutic pugui abordar la qüestió assistencial el millor possible”.

L’actualitat del sector, present a la clausura

Tanmateix, el president va voler puntualitzar alguns dels temes que marquen l’actualitat farmacèutica per, així, situar els joves professionals. D’aquesta manera, va parlar del futur assistencial que hauria de seguir la professió, tot assegurant que “si la nostra actuació professional millora la salut dels pacients que ens visiten a l’oficina de farmàcia, serem indispensables”. Per això, concretava que, per aconseguir-ho, els mateixos farmacèutics han de realçar i transmetre el coneixement que es té dels fàrmacs, “que és el que ens fa diferents”. De Dalmases incentivava aquest vessant professional remarcant que la professió vol seguir creixent però perquè així sigui, “el valor l’hem de posar nosaltres”. “Si vols guanyar en nous camps, has de demostrar que ets bo”, assegurava.

Alguns dels altres temes que es van plantejar van ser la possibilitat que Barcelona sigui la futura seu de l’EMA i què és i com es té planificat dur a terme el projecte SeVem.

La visió dels estudiants:

Carlos García Montiel

cofb.170530-20“El Màster és productiu si l’analitzem pels tres mòduls, tan el de finances, com el de gestió de persones, com el de màrqueting i, per tant, és recomanable 100% a tots els col·legiats. En el primer mòdul, destacar sobretot la imatge de Fernando Campa, que tradueix el món de les finances i dels números en un món molt més comprensible pels farmacèutics. En el de gestió de persones jo em quedaria amb Carme Ledesma, és una crack d’aquest àmbit, i, el de màrqueting, crec que és un mòdul molt complet. En aquest destacaria Joan Carles Serra que, la veritat, és que ha sigut el nostre guia durant tot el Màster. Molt recomanable.”

Miquel Simóncofb.170530-14

“Em vaig apuntar al Màster perquè considero que són tota una sèrie d’elements que no estem formats a la carrera i, principalment, crec que hem assolit tot el que esperàvem, amb escreix. No m’imaginava tota la quantitat d’informació que ens han ensenyat i estic molt content. Però, ara, comença el moment de la veritat. Ara hem d’aplicar tots aquests coneixements que ens han ensenyat. El fet d’haver tingut molts professors permet que hàgim vist moltes visions i ens han pogut ensenyar moltes coses. El nivell del professorat és molt bo. Recomanable per futurs farmacèutics que vulguin fer el Màster.”

CLOENDA-MGOF (3)

Foto de família de la 12a edició del MGOF

El Màster es compon en tres mòduls: Finances i fiscalitat, Gestió de persones i Màrqueting, i s’ha desenvolupat a partir de tres objectius principals:

• Conèixer les diferents àrees funcionals i processos de negoci de la farmàcia i proporcionar una visió global, generalista i integradora de la direcció i la gestió d’empreses.
  • Desenvolupar les capacitats directives per liderar l’equip de col·laboradors.
  • Saber actuar com a responsable d’una empresa amb unes característiques que la regulen i que la fan diferent de la resta, coneixent totes les funcions amb prou fermesa per gestionar-la de forma eficient.
Màster en Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) 2017-2018 XIII edició

Les inscripcions de la propera edició del MGOF ja estan obertes. Més informació i inscripcions aquí (via web institucional del COFB).

El dijous 29 de juny va tenir lloc una sessió informativa. Nova sessió el 28 de setembre a les 14h, INSCRIU-TE! Vine a la sessió amb l’equip organitzatiu del màster i resoldràs tots els teus dubtes!