Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Així va ser la conferència del Fòrum MGOF “1 hora de màrqueting amb Joan Carles Serra”

27 setembre 2017
 Joan Carles Serra, director del MGOF, durant la conferència

Joan Carles Serra, director del MGOF, durant la conferència.

Dins de les activitats del Fòrum MGOF, el dimarts 26 de setembre va tenir lloc la conferència “1 hora de Màrqueting”, a càrrec de Joan Carles Serra, director del Màster de Gestió d’Oficina de Farmàcia del Col·legi, que enguany arriba a la seva XIII edició.

La conferència, que es va realitzar a la sala d’actes del COFB,  va girar al voltant de la necessitat de portar a terme accions de màrqueting a les farmàcies i va proporcionar eines als assistents per tal de posar-les en pràctica de manera adequada. Aina Surroca, vocal de la Junta de Govern i responsable de la Comissió delegada de formació continuada, va ser l’encarregada d’introduir la sessió.

Serra va definir el màrqueting com el “conjunt de processos per crear, comunicar i gestionar les relacions amb els clients a través de procediments que beneficiïn a l’organització i a tots els interessats”. I, d’altra banda, va posar diversos exemples sobre què és i què no és màrqueting.

La presentació va abordar com ha de ser un bon pla de màrqueting adaptat a l’activitat específica de les farmàcies. Consta de tres fases:

a) Fase analítica, que serveix per fer un balanç intern i extern de la situació actual de l’empresa, sense deixar de banda l’entorn i el mercat.

b) Fase estratègica, que consisteix a pensar quines són les millors iniciatives que es podrien portar a terme en funció dels objectius, les oportunitats de mercat, el públic objectiu, etc.

c) Fase operativa, que implica posar en pràctica i executar les accions definides durant la fase estratègica.

Aina Surroca introduint la conferència de Joan Carles Serra al Fòrum MGOF

Aina Surroca introduint la conferència de Joan Carles Serra

Joan Carles Serra dirigeix, amb la coordinació de Cristina Rodríguez i Mònica Gallach, membres del departament de Formació del Col·legi, el Màster de Gestió d’Oficina de Farmàcia (MGOF), que té com a principals objectius conèixer les diferents àrees funcionals i processos de negoci de la farmàcia, proporcionar una visió global, generalista i integradora de la direcció i la gestió d’empreses i desenvolupar les capacitats directives per liderar l’equip de col·laboradors.
La XIII edició del MGOF es portarà a terme del 10 d’octubre de 2017 al 29 de maig de 2018.

Més informació: 28 de setembre, sessió informativa de la XIII edició del Màster en Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF)