Estàs aquí: Inici > Destacats > Infarma 2018: Cites imprescindibles i novetats

Infarma 2018: Cites imprescindibles i novetats

27 febrer 2018

Ja queda menys per la celebració d’Infarma Madrid 2018, que aquest any comptarà amb gairebé 3.000 congressistes, més de 100 ponents i 50 activitats. Algunes de les cites imprescindibles del Congrés i Saló Europeu d’Oficina de Farmàcia -que se celebrarà del 13 al 15 de març al recinte firal d’IFEMA – seran les següents:

Nou pavelló d’exposició

Infarma creix més que mai i en aquesta edició ocuparà tres pavellons. L’espai dedicat al Saló de Medicaments i Parafarmàcia estarà als pavellons 4 i 6 d’Ifema. Un d’ells estarà dedicat íntegrament a productes i l’altre a serveis. En total, seran 24.000 metres quadrats d’exposició on s’ubicaran prop de 400 empreses dels principals sectors que proveeixen les oficines de farmàcia.

Infarma Madrid 2018

#InfarmaInnova: l’espai de l’emprenedoria digital a la farmàcia

#InfarmaInnova és, sens dubte, una de les grans novetats d’Infarma Madrid 2018. L’espai s’ubicarà al pavelló 2 d’IFEMA i funcionarà com un laboratori d’idees per estimular l’aprenentatge i fomentar la capacitat d’innovació dins l’oficina de farmàcia, de la mà d’experts i empresaris.

Durant els tres dies de Congrés, #InfarmaInnova promourà la digitalització i la necessitat d’innovar aprofitant les oportunitats obertes per les noves tecnologies per generar nous models de negoci tenint presents els reptes que planteja Internet. Per això, l’organització ha dissenyat un escenari modular que s’adaptarà per acollir les quatre sessions programades.

· Inspira #InfarmaInnova i Crea #InfarmaInnova

El primer taller, “Inspira #InfarmaInnova”,  estarà obert al consell expert per part de ponents de prestigi de diferents àmbits i àrees empresarials, en un format de xerrada i intercanvi de coneixement i experiències amb els participants. S’exposaran casos reals, tendències i bones pràctiques d’innovació i digitalització en comerç electrònic o màrqueting digital, entre altres continguts, amb aplicació a la farmàcia i el sector de la salut. A la tarda, aquest espai es transformarà per acollir “Crea #InfarmaInnova”. Es tracta d’un taller pràctic d’innovació en què s’abordaran les claus per elaborar propostes de valor i plans de negoci, entre altres continguts.

· Hackathon #InfarmaInnova

La segona jornada es reservarà pel Hackathon #InfarmaInnova”. Aquesta activitat permet involucrar els participants en el disseny de la solució d’un repte real del sector. Per això, es crearan 14 equips multidisciplinars als quals se’ls facilitaran les eines pròpies de la metodologia Customer Development per tal que els protagonistes, al final de la jornada, puguin realitzar la seva pròpia proposta.

· Competició de start-ups #InfarmaInnova

Es tracta d’una competició on diversos emprenedors exposaran les seves idees empresarials en el sector de la salut, que seran valorades per un jurat. L’equip guanyador del mòdul de la segona jornada “Hackathon #InfarmaInnova” i l’start-up guanyadora de la tercera jornada rebran un premi com a reconeixement de la seva participació.

Infarma Solidari

En aquesta edició Infarma Solidari ha seleccionat el projecte de Farmamundi d’atenció sanitària d’emergència a la població sud sudanesa refugiada i sol·licitant d’asil al districte d’Adjumani (Uganda). Les persones que ho desitgin podran col·laborar amb aquest projecte a l’estand de Farmamundi o a través d’una transferència bancària. La recaptació s’entregarà a l’ONG en un esdeveniment solidari, que tindrà lloc el dia 14 de març a les 21 hores al teatre Barceló (C/ Barceló, 11).

Espai “Iniciatives d’èxit a les farmàcies”: novetat d’aquesta edició

Infarma Madrid 2018 dedicarà un espai a les farmàcies que hagin desenvolupat alguna iniciativa en el camp assistencial o de la gestió. Durant el Congrés es podran donar a conèixer aquestes iniciatives que han suposat millores i que poden ser aplicades per altres farmacèutics. Els projectes seran seleccionats per un jurat compost per membres del Comitè Organitzador.

Aules silencioses

Infarma comptarà en aquesta edició amb un innovador concepte d’aules per a les conferències: les aules silencioses, un espai en què els assistents disposaran d’un so d’alta qualitat sense necessitat d’utilitzar altaveus, la qual cosa generarà un entorn sense soroll, que afavorirà la concentració i reduirà la contaminació acústica.

Sala Exponews

Infarma Madrid 2018 tindrà en aquesta edició un nou espai que oferirà als congressistes i visitants la possibilitat de conèixer en profunditat productes o novetats de determinades empreses. La sala estarà ubicada al pavelló 6 i tindrà capacitat per a 150 persones.

Sala Exponews de l'edició d'Infarma Barcelona 2017.

Sala Exponews de l’edició d’Infarma Barcelona 2017.

Digitalització i noves tecnologies

Infarma avança en la seva digitalització. És per això que tots els pòsters seran exposats en versió electrònica. A més, durant els tres dies del Congrés, #InfarmaInnova promourà la necessitat d’innovar aprofitant les oportunitats obertes per les noves tecnologies per a generar nous models de negoci tenint presents els reptes que planteja Internet.

Infarma, una de les 10 fires que aporta més valor als professionals a Espanya

Un  rànquing elaborat per l’Instituto Coordenadas de Gobernanza y Economía aplicada situa a Infarma entre les deu fires i esdeveniments professionals i comercials de caràcter nacional més rellevants per als professionals.

En concret, el Congrés i Saló Farmacèutic que organitzen actualment de forma conjunta els col·legis oficials de farmacèutics de Madrid i Barcelona i Interalia figura en la sisena posició d’aquesta classificació que inclou fires tan consolidades i de tanta projecció internacional com el Mobile World Congress, Fitur, Alimentaria o Arco, entre altres.

Programa complet d’Infarma 2018 disponible aquí.