Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Novembre: efectes secundaris del metamizol, Infarma i l’app del COFB, temes més destacats als mitjans

27 desembre 2018

Efectes secundaris del metamizol (Nolotil)

Maria Perelló, responsable del Centre d’Informació del Medicament (CIM) del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, va ser la portaveu en relació a l’alerta sobre els efectes secundaris del Nolotil (metamizol), que havien provocat la mort d’una desena de turistes britànics. En concret, Perelló va proporcionar informació en una connexió en directe del programa “Tot es mou” de TV3 i en una entrevista en el marc de l’Informatiu Notícies Vespre de Betevé (a partir del minut 24:45). També va fer declaracions per al mitjà Correo Farmacéutico, recollides a la peça “Ojo al consumo de metamizol en mayores”.

Renovació de l’app del COFB

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona ha renovat la seva app, que inclou noves funcionalitats i un disseny més atractiu i visual. Diversos mitjans com El Global, Revista Acofar, Farmanatur, Correo Farmacéutico, imFarmacias, El Farmacéutico, van recollir la nota de premsa, que explicava més novetats al voltant d’aquesta actualització.

3a Jornada del CCFC “El futur és la integració”

El Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) va celebrar el passat 27 de novembre la 3a Jornada del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya “El futur és la integració”. Se’n van fer ressò mitjans com Sanifax, imFarmacias, El Farmacéutico, Correo Farmacéutico, Farmanatur, Diariofarma, El Global, Farmaventas o Consejos de tu Farmacéutico.

Protecció de dades

Mercè Gras, directora de l’Àrea Jurídica, Administrativa, Deontològica i d’Inspecció del COFB, va escriure a El Farmacéutico un article titulat “Gestió de protecció de dades a l’oficina de farmàcia”. En aquest article, Gras abordava de quina manera afecta a l’oficina de farmàcia el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril de 2016, que fa referència a la protecció de les persones físiques respecte al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes.

El Col·legi com a font d’informació

Automedicació

El programa El Far de La Xarxa (Ràdio Arenys) va realitzar una tertúlia sobre automedicació que va comptar amb la participació de la vicepresidenta del COFB, Núria Bosch.

Aigua mineral i nadons

La vocal d’Alimentació i Nutrició del COFB, Anna Bach, i Montse Rivero, presidenta de l’Associació Catalana de Ciències de l’Alimentació (ACCA), van participar en la publicació “Agua mineral y bebés” de Correo Farmacéutico, que també va tenir repercussió a Cuídate Plus. En aquesta publicació, es donaven una sèrie de recomanacions al voltant de la preparació de biberons per a nadons i la importància dels minerals. Així mateix, també es feia un repàs dels falsos mites relacionats amb aquest tema.

Desproveïment

La manca d’alguns medicaments com Adiro o Dalsy a les farmàcies va ser un altre dels temes recollits pels mitjans. TV L’Hospitalet va fer una peça per a l’Informatiu del 5 de novembre (del minut 10’41’’ al 13’03’’) que va comptar amb les declaracions de la farmacèutica comunitària Marta De Bolós. De Bolós va llençar un missatge tranquil·litzador i va ressaltar que davant la manca d’alguns fàrmacs els farmacèutics podien dispensar als pacients genèrics amb la mateixa eficàcia.

Homeopatia

El vocal d’Homeopatia i Plantes Medicinals del COFB, Josep Allué, va participar en una publicació de Correo Farmacéutico titulada “Homeopatia: dudas sobre cómo laboratorios y farmacias deben retirar los productos no registrados” arran de la nova Ordre Ministerial per regular els productes homeopàtics.

D’aquesta qüestió també en va parlar la farmacèutica Mercè Sellés en declaracions a Els Matins de TV3 (a partir del minut 20:08), en una tertúlia a Ràdio Betevé (a partir del minut 1:51:00) i a l’informatiu del 5 de novembre de TV L’Hospitalet (del minut 13’03’’ al 14’21’’).

Cura de la pell i higiene personal

La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Marta Alcalde, va participar en una publicació de Todo Dermo (Correo Farmacéutico) sobre cura de la pell i higiene personal titulada “Desodorantes para todos los gustos”, en què es donaven alguns consells per tal d’escollir el desodorant més adequat.

Mencions al COFB

Entrevistes a farmacèutics comunitaris de Barcelona

Masha Sanatgar i Jordi Picas, tots dos col·legiats del COFB, van formar part d’un reportatge d’imFarmacias (pàgines 20 i 22) en el qual explicaven la seva trajectòria professional al món de l’oficina de farmàcia i valoraven alguns temes de l’actualitat farmacèutica.

Intervenció comunitària en tabaquisme

El programa “Salut i Més” de Ràdio Pineda va dedicar una de les seves edicions a tractar la intervenció comunitària en tabaquisme i va comptar amb la participació dels farmacèutics de Pineda de Mar, Teresa Badia i Jaume Pombo, i la farmacèutica Victòria Arniges, coordinadora de farmàcia comunitària de Girona Sud.

Infarma Barcelona 2019

Lema

La publicació del lema d’Infarma Barcelona 2019 va continuar tenint repercussions als mitjans de comunicació el mes de novembre. Diariofarma, El Global, Farmaventas, Correo Farmacéutico i Sanifax se’n van fer ressò.

Infarma Solidari

La iniciativa Infarma Solidari, celebrada en el marc del Congrés i Saló Europeu d’Oficina de Farmàcia, va resultar guanyadora de  la XVIII edició del Premi de la Fundació Cofares. Se’n van fer ressò mitjans especialitzats com imFarmacias, El Farmacéutico, Farmanatur, Con Salud i Sanifax i també generalistes com La Vanguardia.