El passat mes de juny, el Col·legi va acollir una nova edició del Fòrum MGOF, centrada en aquesta ocasió en el comerç electrònic, amb la xerrada titulada “eCommerce, repte i oportunitat? De farmacèutic a farmacèutic“. La sessió, patrocinada per Zelnova Zeltia, va anar a càrrec d’Ignacio Padrino, farmacèutic titular, consultor estratègic a VentureFarma i especialista en aquest àmbit, i va ser moderada per Joan Carles Serra, director del Máster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) del COFB.
L’objectiu d’aquest nou Fòrum MGOF va ser repassar els reptes i les oportunitats que pot representar l’eCommerce a través de l’experiència real d’un farmacèutic. Es van analitzar els aspectes a considerar quan el professional es planteja obrir un comerç electrònic, quines són les fases a implementar o quines són les claus per triomfar, a més de conèixer casos d’èxit per tenir referència de bones pràctiques en aquest àmbit.
Començar en l’eCommerce
Padrino va voler contextualitzar la realitat a la qual ha d’atenir-se un farmacèutic a l’hora d’implementar un comerç electrònic. Va afirmar que “el col·lectiu no té clar els costs que suposa implementar-ho. S’ha de tenir molt en compte, per exemple, la inversió en campanyes a Google Adwords per les quals has de passar obligatòriament i és un fet que es desconeix”. El ponent va alertar que moltes vegades “es munta l’eCommerce sense tenir presents certes inversions i despeses, i llavors, ja no surten els números“.
Per no trobar-se en aquestes situacions, el docent va recomanar analitzar prèviament les debilitats i fortaleses (DAFO) de cada cas en particular i plantejar un pla de negoci online que serveixi de full de ruta de les accions inicials i de les inversions i costs a considerar.
Aspectes claus per a l’èxit
Ignacio Padrino va oferir aspectes claus per tal de tenir possibilitats de portar a bon port aquests tipus de projectes. En primer lloc, aquest emprenedor farmacèutic “ha de ser algú que tingui temps, ganes d’invertir i de fer créixer la farmàcia amb un negoci paral·lel a l’oficina física. I molta paciència“. Va admetre que “no hi ha una recepta màgica per fer-ho rendible l’endemà d’haver obert un eCommerce. La clau d’un possible èxit és la dedicació. Estar molt pendent de cuidar els detalls“. Va destacar que aspectes com “el posicionament als buscadors, la qualitat i la novetat dels continguts, són molt importants”. Finalment va recordar que “no s’han de voler resultats per demà perquè no els tindràs. Marcar-se un horitzó temporal de la teva inversió, per conèixer el temps que tinc perquè el projecte funcioni”.
Amb el patrocini de:
Altres publicacions d’interès:
- Jordi de Dalmases a la cloenda de la XIV edició del MGOF : “Els farmacèutics hem de continuar sent importants en la digitalització” (Juny 2019)
- Coneixent les claus per fer un pressupost anual de despeses de la farmàcia en funció de la facturació [Fòrum MGOF] (Maig 2019)
- Inaugurada la 14a edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (Octubre 2018)