Estàs aquí: Inici > Destacats > Juliol i agost: La interoperabilitat europea i el projecte ‘Oficina de farmàcia lliure de papers’, temes més destacats als mitjans

28 setembre 2022

Interoperabilitat europea

El passat 28 de juliol, es va enviar una nota de premsa on s’anunciava que el Departament de Salut i el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya activaven la interoperabilitat europea. El projecte preveu dispensar medicaments a les oficines de farmàcia de Catalunya i, a la vegada, que es puguin dispensar medicaments equivalents de prescripcions fetes a Catalunya en altres països a través de receptes electròniques. Tant mitjans generalistes com especialitzats es van fer ressò: La Vanguardia, 324, La Razón (versió paper), La República, Segre, La Mañana (versió paper), El Global, Empordà (versió paper), imFarmacias, Redacción Médica, Infosalus, El Farmacéutico, Diariofarma, Con Salud, Consejos de tu farmacéutico.

Oficina de farmàcia lliure de papers

A principis de juliol, el Departament de Salut i el Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya van enviar una nota de premsa sobre el projecte “Oficina de farmàcia lliure de papers”. Gràcies a aquesta iniciativa, les farmàcies catalanes fan un pas endavant més en la transformació digital, ja que poden gestionar electrònicament el llibre receptari, el llibre de comptabilitat d’estupefaents i els vals d’estupefaents. Entre els mitjans que ho van recollir es troben La Vanguardia, La República, Diariofarma, Redacción Médica i Diario Médico. Així mateix, en un article publicat a imFarmacias, també es fa menció a aquest projecte, entre altres iniciatives en els quals participa el Consell en la línia de la digitalització i la sostenibilitat.

Farmacèutics davant la COVID-19

La vocal del COFB, Laura Gomà, va ser entrevistada pel programa “De boca a orella”, de Ràdio 4 (minut -26:56), per parlar de com s’estava vivint a les farmàcies l’increment de casos COVID-19, l’augment en la dispensació de tests d’antígens, així com els consells més freqüents que s’ofereixen des del taulell. Així mateix, Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB, va parlar a L’Hospitalet Digital sobre l‘increment de la demanda de tests d’antígens a les farmàcies.

Ús medicinal del Cànnabis

L‘ús medicinal del Cànnabis va continuar sent notícia als mitjans durant el mes de juliol. El Telenotícies de TV3 va recollir declaracions de Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB, després que el Congrés avalés l’ús terapèutic del cànnabis medicinal i obrís la porta perquè pogués ser dispensat, sempre amb prescripció mèdica, en farmàcies. En aquest sentit, Bagaría també va publicar un article a El Farmacéutico, fent un repàs dels aspectes més rellevants a tenir en compte, com per exemple, per què és important aquesta mesura que s’ha aprovat i quina és la novetat.

Plataformes digitals adreçades a farmacèutics

La vicepresidenta del COFB, Núria Bosch, va participar en un reportatge d’El Farmacéutico sobre plataformes digitals adreçades a farmacèutics, on va parlar de Farmaserveis. Entre altres aspectes, va destacar que aquesta plataforma assistencial té com a objectiu “millorar la relació actual amb el pacient i connectar amb la seva salut digitalment, posant en valor la xarxa de farmàcies i aportant totes les eines necessàries per assegurar la prestació de serveis de forma reglada i homogènia”.

El COFB com a font d’informació

Consell farmacèutic davant l’alimentació, l’autocura i la cefalea

Durant els mesos de juliol i agost, Correo Farmacéutico va publicar tres reportatges sobre el consell farmacèutic que es pot oferir davant diferents consultes. El primer d’ells va abordar l’alimentació en els primers mesos de vida i la figura del farmacèutic en aquest camp, amb la participació d’Anna Bach-Faig, Marta Mor i Joana Rodríguez, vocal i membres de la vocalia d’Alimentació i Nutrició del COFB. Tot seguit, va realitzar una publicació sobre la importància de la formació per oferir consell actualitzat en l’àmbit de l’autocura, amb declaracions de Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB. El tercer reportatge va estar centrat en la cefalea, on s’inclou informació proporcionada pel Centre d’Informació del Medicament del COFB sobre els desencadenants de la migranya i quin és el millor tractament.

Campanya “Atenció Pell 2022”

El mitjà local Terrassa Digital va publicar una peça sobre la campanya “Atenció Pell 2022”, en el marc de la qual les farmàcies han ajudat a la població a protegir-se del sol adequadament, posant especial atenció en aquelles amb patologies dermatològiques. El reportatge va comptar amb declaracions de Joan Brugueras, coordinador de les farmàcies del Vallès Occidental Oest.

Paxlovid

A mitjans de juliol, l’Ara va publicar un reportatge sobre el Paxlovid, el medicament que es dispensa a les farmàcies per tractar la COVID-19. La notícia va incorporar declaracions de Guillermo Bagaría, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFB.

Mencions al COFB

Repel·lents de mosquits

Repel·lents de mosquits: quins són més eficaços (i quins no tant)”. Així es va titular la peça que va publicar RAC1 a la seva web, on va recuperar declaracions de Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB. Entre altres qüestions, Alcalde va repassar els principals aspectes a tenir en compte sobre els repel·lents.

Consells davant l’onada de calor

Davant les diferents onades de calor que es van produir a l’estiu, infermeres i farmacèutics de Gironella van col·laborar conjuntament per oferir consells a la població sobre quines mesures preventives tenir en compte i quines recomanacions seguir a l’hora d’exposar-se al sol. La iniciativa va comptar amb la col·laboració del COFB i el Canal Taronja va fer una peça al respecte.