Estàs aquí: Inici > Destacats > El COFB anima als farmacèutics/ques a votar a les eleccions de la Cambra de Comerç de Barcelona per aconseguir la màxima representació de la farmàcia

14 setembre 2023

Dos farmacèutics/ques titulars d’oficina de farmàcia s’han presentat a les eleccions de la Cambra de Comerç de Barcelona, que se celebraran a partir de demà, dia 15, fins al 20 de setembre. Concretament, es tracta de Marta Gento, farmacèutica i vicetresorera del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB); i Antoni Torres, farmacèutic i president de la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC). Ambdós candidats es presenten dins el Grup 9 “Comerç i Reparacions” – Categoria 7, en el qual hi ha dues places disponibles, que seran disputades amb dos altres candidats d’altres vessants comercials.

El COFB anima als farmacèutics i farmacèutiques a votar a les eleccions per obtenir la màxima representació de la farmàcia en la Cambra de Comerç. Aquesta participació permet defensar els interessos dels professionals del sector, estar presents en les decisions estratègiques que es prenguin en aquest òrgan de govern i fer visible la tasca que es duu a terme en el dia a dia.

Gairebé 30 anys representant la farmàcia a la Cambra de Comerç

La farmàcia ha estat present a la Cambra de Comerç de Barcelona des de l’any 1994, primer per la farmacèutica Josefa Segarra, llavors vocal d’Ortopèdia del COFB, fins a l’any 2002. Després, va mantenir la participació des de l’any 2002 fins al 2019, la vicepresidenta de la Junta del COFB en aquell moment, Teresa Bassons. I, des de les darreres eleccions celebrades el 2019, la farmacèutica i vicepresidenta del Col·legi, Núria Bosch, ha estat membre de la Cambra.

Gràcies a això, s’ha aconseguit donar visibilitat el sector de la salut i de la farmàcia i, més concretament, deixar palesa la contribució del sector farmacèutic a l’economia, el benestar i el desenvolupament de la societat.

També s’ha posat en valor la importància de la col·laboració pública-privada i s’ha potenciat la investigació en salut en l’àmbit local, entenent-la com una prioritat. En el marc de la COVID-19, la participació en la Cambra ha estat clau, d’una banda, per posar en relleu la necessitat d’incorporar canvis en l’estratègia per fer front a la pandèmia, com el fet d’habilitar les farmàcies com a punts de cribratge per tallar les cadenes de contagi mitjançant els tests d’antígens i facilitar material de protecció, com les mascaretes; d’altra banda, per oferir atenció al personal del sector sanitari i estar preparats davant una possible crisi post-COVID.

Votació electrònica amb certificat digital

Del 15 al 19 de setembre (fins a les 9 h del matí), els farmacèutics/ques podran exercir el seu vot electrònic amb el certificat digital.

• Per votar, cal entrar al web www.cambrabcn.cat
  • És necessari el certificat electrònic
  • En cas de dubte, hi ha disponible un MANUAL i un VÍDEO amb el pas a pas

També podran votar presencialment el dimecres 20 de setembre, de 10 h a 17 h, a la seu de Cambra (Av. Diagonal, 452. Barcelona) o a qualsevol de les seves altres 10 delegacions territorials.