Estàs aquí: Inici > Destacats > Cloenda de la XV edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF): “Quan s’ha necessitat a tots els professionals en el sistema sanitari durant la COVID-19, els farmacèutics han estat clau”

1 juliol 2020

El passat 18 de juny va tenir lloc la cloenda de la XV edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) que, a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, s’ha hagut de celebrar virtualment, de la mateixa manera que s’ha impartit el Màster des de mitjans del mes de març. La clausura va comptar amb la presència de Jordi de Dalmases, president del COFB; Aina Surroca, vocal de la Junta i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada; Joan Carles Serra, director del MGOF i Cristina Rodríguez i Mònica Gallach, coordinadores del Màster i membres del Departament de Formació i Desenvolupament Professional COFB.

El paper dels farmacèutics en la crisi sanitària

Precisament, la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 va centrar la intervenció de Jordi de Dalmases. El president del COFB va destacar el paper que han dut a terme els farmacèutics dels diferents àmbits d’exercici de la professió durant la pandèmia: “Amb la COVID-19, tot ha adquirit una velocitat impressionant i, quan s’ha necessitat a tots els professionals en el sistema sanitari, els farmacèutics han estat clau”. I va afegir: “Tenia la sensació que portava molt de temps definint idees i valors que tenia el farmacèutic com a professional i que tots anaven a parar en un sac foradat. No obstant això, arran d’aquesta crisi sanitària, m’he adonat que no hem predicat al desert, que realment el discurs calava”.

El president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona també va posar en valor que els farmacèutics han estat clau per a evitar visites als Centres d’Atenció Primària, en un moment en el qual calia mirar d’impedir contagis: “Quin èxit podia tenir la telemedicina si no es basava en el fet que hi hauria un farmacèutic que lliuraria el pla de medicació a l’usuari i podria contemplar els dubtes en referència a l’ús dels medicaments prescrits?”, va plantejar.

Seguint amb el paper dels farmacèutics en la crisi sanitària, el president del COFB es va referir als Hotels/Salut, impulsats a Catalunya per a acollir pacients lleus de coronavirus que necessitaven un espai on recuperar-se o personal sanitari. “Aquest projecte ha posat en evidència una cosa molt important, que és la integració del farmacèutic als equips assistencials. En aquest sentit, quan la farmàcia comunitària s’ha fet càrrec de la prestació farmacèutica dels Hotels/Salut, en col·laboració amb la resta de professionals sanitaris implicats, l’experiència global ha estat molt bona”.

La importància d’una formació com el MGOF

De Dalmases va destacar que el Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia resulta molt útil per adquirir coneixements que després són totalment aplicables a l’oficina de farmàcia. En la que va ser la seva última clausura com a president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, va agrair als assistents que haguessin volgut cursar aquesta formació especialitzada que ja porta quinze edicions impartint-se a Barcelona.

Al seu torn, els alumnes del MGOF fan una valoració molt positiva d’aquesta edició sobretot “per la gran quantitat i varietat de recursos pràctics que ens han proporcionat diferents professionals per portar de forma més conscient i eficient la gestió i direcció de l’oficina de farmàcia, juntament amb l’equip que la integra”, explica Mariona Llebaria, una de les alumnes d’enguany.

D’altra banda, Irene Rodríguez, una altra estudiant que ha cursat la XV edició del MGOF, destaca que “ha estat un màster molt complet en el qual he après com gestionar una farmàcia. A més, m’ha donat l’oportunitat de conèixer a gent amb els mateixos interessos i amb més coneixements, de qui he après moltíssim”.

Quins objectius té el MGOF?

El Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia, pensat especialment per a farmacèutics comunitaris, està compost per 3 blocs: Finances i fiscalitat, Gestió de les persones i Màrqueting. Per fer-ho més accessible, els alumnes tenen l’opció de cursar-los per separat en funció dels seus interessos i disponibilitat.

El MGOFtres grans objectius. En primer lloc, conèixer les diferents àrees funcionals i els processos de negoci de la farmàcia, així com proporcionar una visió global, generalista i integradora de la direcció i gestió d’empreses. En segon lloc, desenvolupar les capacitats directives per liderar l’equip de col·laboradors. Tot això amb la finalitat que, quan l’alumne acabi el màster, sàpiga actuar com a responsable d’una empresa, amb unes característiques que la regulen i la fan diferent de la resta, de la qual coneixerà totes les funcions amb profunditat per tal de gestionar-la de manera eficient.