Estàs aquí: Inici > Destacats > La divulgació a les xarxes socials des de la farmàcia a una nova edició del Fòrum MGOF

4 octubre 2019

El passat 26 de setembre, el Col·legi va acollir una nova edició del Fòrum MGOF, centrada, en aquesta ocasió, en la influència del professional farmacèutic en l’àmbit digital, amb la xerrada tituladaInfluencers a la farmàcia”. La sessió, moderada per Joan Carles Serra, director del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF) del COFB, va comptar amb la participació de tres farmacèutiques i un farmacèutic de gran rellevància per la seva activitat diària a les xarxes socials.

Guille Melgar, farmacèutic comunitari a Salamanca (@Farmacia_enfurecida), Virtu Roig, farmacèutica titular a Up Farmàcia Lasafor de València (@elblogdepills), Paula Fernández, farmacèutica comunitària a Farmàcia Central de Gelida (@Farmaadicta) i Aina Bordoy, farmacèutica adjunta a Farmàcia Bonnin de Palma de Mallorca (@Dos.infinitos) van compartir la seva visió i experiències a la xarxa tant amb els presents com amb qui els van poder seguir des dels seus dispositius mitjançant la transmissió realitzada amb Instagram Live.

Què significa ser “influencer“?

Davant d’aquesta qüestió els convidats van exposar el seu enfocament i els objectius de les seves publicacions. Aina Bordoy va explicar que, en el seu cas, entén la seva activitat a les xarxes per “influenciar des de l’educació i el rigor en el consell i no tant des del vessant lucratiu“. Paula Fernàndez se sent més còmode parlant de “farmacèutica digital” en lloc de posar-se l’etiqueta “d’influencer. El seu plantejament és arribar a molta gent “compartint conceptes de salut, consell farmacèutic i desfent falsedats i falses creences que corren per internet“.

Gran assistència al Col·legi en aquesta nova edició del Fòrum MGOF dedicada a la influència digital.

En una línia similar treballa els seus perfils Guille Melgar perquè els seus seguidors s’interessin pels seus continguts i “aconseguir que amb ells adaptin els seus hàbits de vida per tal d’afavorir la seva salut“.  En el mateix sentit que la resta de la taula, Virtu Roig va comentar que li agrada pensar que “més que influencers són divulgadors de salut” afegint que “em sento molt més còmode amb aquest terme perquè finalment el que fas és divulgar hàbits saludables per intentar que els incorporin a la seva vida“.

Tots els influencers fan el mateix?

Qüestionats per les diferents tipologies de farmacèutics influents a les xarxes, els ponents van classificar-los segons la seva activitat i continguts. En el cas de Bordoy, que centra les seves publicacions en la dermofarmàcia i la cura del cabell, creu que una bona part dels farmacèutics amb presència digital es dediquen a aquests àmbits. Fernàndez també identifica perfils que es dediquen principalment a la venda o d’altres que es centren en la divulgació. Roig va reduir els tipus precisament a aquests dos: qui busca la venda i qui busca la divulgació. La taula va identificar també un perfil mixt que inclou ambdós vessants. Melgar que, en el seu cas, també incorpora l’actualitat farmacèutica als seus continguts amb un toc d’humor, va destacar la diversitat de temes i enfocaments que s’aborden, com a mostra de les diferents branques de la professió.

La responsabilitat en el missatge

Serra va posar sobre la taula la responsabilitat i el poder dels continguts compartits des d’aquests altaveus. Guille Melgar admet que existeix aquesta responsabilitat i comenta que “no només existeix amb la meva audiència sinó amb mi mateix, amb la meva marca”. El farmacèutic explica que “abans de pujar qualsevol informació seriosa sobre el medicament, tinc molt control sobre ella“.

Un moment de la xerrada "Influencers a la farmàcia" en una nova edició del Fòrum MGOF

Un moment de la xerrada “Influencers a la farmàcia” en una nova edició del Fòrum MGOF

Per la seva banda, Virtu Roig, va compartir amb l’audiència el seu criteri a l’hora de publicar o no un contingut. Ho fa passant 3 filtres: “Què diria la meva mare?”, “Què pensaràs d’aquest contingut d’aquí a 10 anys” i “Series capaç de defensar-la si aparegués en una portada?”. Si no els supera “deixo la publicació al calaix“, conclou la farmacèutica valenciana.

Ja segueixes el COFB a les xarxes socials?

Els darrers anys, el Col·legi ha incrementat la seva presència a les xarxes. Amb l’objectiu d’apropar-se als col·legiats i a la societat, el 2018 es van crear espais tant a Facebook com a Linkedin, que s’han afegit al compte de Twitter ja existent. Actualment  més de 7.100 seguidors conformen la comunitat d’aquestes tres xarxes socials on és present el Col·legi. A més, el Col·legi disposa d’un repositori amb els vídeos que s’hi produeixen, a la plataforma Vimeo.