L’edició virtual del Congrés i Saló de la Farmàcia reunirà més de 200 expositors, segons les previsions del Comitè Organitzador. De moment, ja s’han registrat més de 2.600 professionals, que podran actualitzar els seus coneixements i preparar-se davant els canvis sociològics, tecnològics i científics que s’estan produint.
Intervencions dels presidents del COFM, COFB i Interalia
Luis González, president del COFM: “Infarma ens brinda l’ocasió d’aprendre per a continuar evolucionant amb la finalitat de ser més útils, i de decidir quina farmàcia volem en el futur”
El president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Madrid, Luis González, ha destacat que “si en aquests moments s’ha pogut donar continuïtat a Infarma Virtual 2021, és gràcies al suport i a la confiança que ens traslladen els farmacèutics i els expositors en cada edició”.
González també ha volgut destacar la sintonia i la col·laboració amb el COF de Barcelona, juntament amb Interalia, a l’hora impulsar un esdeveniment de referència com Infarma Virtual 2021: “Infarma, com sabeu, és una història d’èxit que va néixer i s’ha desenvolupat a partir del 2012 gràcies al treball conjunt de dos grans Col·legis i d’Interalia, que han sabut col·laborar i fer equip per organitzar la gran cita anual de la Farmàcia a Espanya”. I, animant a tots els professionals farmacèutics a no perdre’s Infarma Virtual 2021, ha afegit: “La formació és una necessitat del nostre desenvolupament professional i Infarma ens ofereix l’ocasió d’aprendre per continuar evolucionant amb l’objectiu de ser més útils, i també ens brinda l’oportunitat de decidir quina Farmàcia volem en el futur”.
Jordi Casas, president del COFB: “Tindrem l’oportunitat de tornar-nos a trobar, mantenir viu l’esperit d’Infarma i gaudir de la Farmàcia al costat de companys de professió”
En la mateixa línia, Jordi Casas, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, ha posat el focus en el programa científic, que compta amb “experts de reconeguda trajectòria” i consta de “sis ponències que oferiran continguts de gran actualitat i d’utilitat per al dia a dia i el futur professional”.
Casas ha ressaltat també que per als farmacèutics és important assistir a Infarma Virtual 2021 “perquè permet actualitzar coneixements, compartir experiències i connectar amb altres professionals del sector”. Així mateix, ha destacat que “durant 3 dies, tindrem l’oportunitat de tornar-nos a trobar –en aquest cas, virtualment–, mantenir viu l’esperit que sempre ha caracteritzat Infarma com a punt de trobada de referència del sector i, sobretot, gaudir de la Farmàcia, al costat de companys de professió”.
Jordi Arqué, president Interalia: “Hem volgut que l’experiència de tots els assistents sigui el més semblant possible a les edicions presencials d’Infarma”
Finalment, Jordi Arqué, president d’Interalia, ha posat l’èmfasi en l’oferta comercial dels expositors, que tindran disponible els participants d’Infarma virtual 2021. “A Infarma Virtual 2021 hi haurà més de 200 estands virtuals, i els assistents podran navegar fàcilment entre tota aquesta oferta comercial amb cercadors d’expositors, marques i productes”, ha explicat el president d’Interalia.
I ha afegit: “En aquesta edició també hi haurà més de 80 presentacions comercials de les marques presents, consistents en uns vídeos accessibles durant tota la durada de l’esdeveniment”. “D’altra banda, també trobarem eines de networking que permetran que els assistents puguin connectar entre ells. Encara que sabem que una trobada digital no pot substituir el contacte personal d’un congrés i un saló presencials, hem volgut que l’experiència de tots els assistents sigui la més semblant possible a les edicions presencials d’Infarma”, va concloure el president d’Interalia.
Un programa científic amb continguts de gran actualitat
El primer dia, el 15 de juny, es començarà amb una taula rodona on s’analitzarà l’aportació i els serveis oferts per les farmàcies durant la pandèmia, com ha estat el cas de l’atenció farmacèutica domiciliària. A continuació, de la mà de diferents ponents de l’àmbit sanitari, es partirà de la situació actual marcada per la pandèmia i es debatrà, entre altres aspectes, quins serveis pot oferir i desenvolupar el farmacèutic comunitari en l’abordatge de la cronicitat.
Durant la segona jornada, el 16 de juny, es parlarà de quines són les característiques del consumidor del canal farmàcia, com influeix cada generació en l’ús de les diferents xarxes socials, on consulta i on compra. A continuació, anant més enllà de la COVID-19, s’exposarà quines teràpies estan en desenvolupament i/o quines són les línies de recerca més importants actualment del nostre entorn.
Finalment, el dijous 17 de juny, els temes centrals seran, d’una banda, l’estrès i la immunitat, que s’enfocarà des del punt de vista farmacològic i dels possibles consells assistencials des de l’oficina de farmàcia. D’altra banda, les noves plataformes de comerç electrònic i la seva repercussió en el sector farmacèutic.
El Congrés d’Infarma Virtual 2021 compta amb el patrocini de CarbonellFarma, Essity i FarmaQuatrium com a patrocinadors or; i Bancofar, Cinfa, Cofares, Farmanager i Kern Pharma com a patrocinadors plata.
Altres publicacions d’interès: