Estàs aquí: Inici > Destacats > Comunicat en relació amb la disponibilitat de material de protecció per a farmacèutics davant la COVID-19

25 març 2020

En relació amb la compareixença d’ahir matí del director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries del Ministeri de Sanitat, Fernando Simón, en la qual va descartar públicament que sigui necessari subministrar material de protecció per als més de 71.000 professionals sanitaris de les farmàcies d’arreu de l’Estat Espanyol, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC), la Sociedad Española de Farmacia Familiar y Comunitaria de Catalunya (SEFAC Catalunya) i la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC), en nom de tots els farmacèutics catalans, volen traslladar:

1. La profunda indignació de tots els farmacèutics catalans i del conjunt dels col·legis de farmacèutics de Catalunya per considerar als 8.178 farmacèutics que desenvolupen la seva activitat a les 3.227 farmàcies comunitàries catalanes com a professionals sanitaris no inclosos en els grups de risc.

2. Podem entendre que es prioritzin recursos, però mai podrem entendre que un responsable del Ministeri de Sanitat digui que els farmacèutics no mereixen protecció i que el risc és inherent a la seva professió. Així ho ha denunciat en aquest vídeo el president del CCFC, Jordi de Dalmases:

3. Som conscients de l’evident manca de material que hi ha en tots els centres sanitaris assistencials de la sanitat catalana i donem el nostre suport a les reivindicacions que s’estan fent des de totes les Organitzacions Col·legials sanitàries amb la finalitat de garantir la protecció de tots els professionals sanitaris.

4. Que cada dia visiten les farmàcies comunitàries de l’Estat 2,3 milions de persones, i que el farmacèutic és, en moltes ocasions, el professional sanitari més pròxim a la població. Sempre, i especialment en situacions com la crisi de salut que estem vivint, els farmacèutics atenen diàriament i des de primera línia a milers de ciutadans, en moltes ocasions malalts.

5. Que, com a conseqüència d’aquesta situació, ja tenim professionals contagiats i, fins i tot, s’ha procedit ja al tancament d’algunes farmàcies. Aquests tancaments els estem comunicant a les autoritats sanitàries.

6. Que els farmacèutics estem i volem estar a primera línia d’assistència a tota la població en aquesta crisi i sempre, ja que és la nostra vocació de professionals sanitaris i de servei públic, garantint una continuïtat assistencial 365 dies, 24 hores al dia.

7. Que tots els farmacèutics catalans com a professionals sanitaris, i la nostra Xarxa de Farmàcies Comunitàries, com un nivell assistencial més, imprescindible en el nostre sistema de Salut, es posen a la disposició de les autoritats sanitàries per a continuar assistint a una població que està patint la crisi de salut més gran que s’ha conegut i que mereix que tots els professionals sanitaris i les Administracions treballem sense descans, amb la màxima coordinació.

8. En definitiva, per responsabilitat i per coherència amb la consideració de professionals sanitaris, demanem l’adequada protecció per als nostres professionals.

Comunicat conjunt de: