Estàs aquí: Inici > Destacats > Mesures d’organització, recomanacions i accions per a la farmàcia davant la transmissió del coronavirus

13 març 2020

Per prevenir la transmissió del coronavirus SARS-CoV-2 a l’equip de la farmàcia i així poder garantir l’accés al medicament de la població, el Col·legi ha elaborat un seguit de recomanacions per incrementar el nivell de prevenció de la transmissió. Es tracta de noves mesures que complementen les que es van enviar a tots els col·legiats el passat 10 de març.

D’altra banda, el Col·legi ha posat a disposició dels farmacèutics diferents models de cartells adreçats als ciutadans, per tal que es puguin utilitzar a les farmàcies i que estan disponibles en aquest espai de la intranet col·legial dedicat a la malaltia COVID-19.

Aquesta actualització del protocol del COFB s’afegeix a les recomanacions per a farmacèutics d’oficina de farmàcia que el Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya va elaborar conjuntament amb el Departament de Salut de la Generalitat.

Zones amb situacions excepcionals

Entre les recomanacions que es van actualitzant constantment a l’Espai COVID-19 per col·legiats del COFB,  en aquelles zones amb situacions excepcionals, com algunes poblacions de l’Anoia (a data 13 de febrer), el Col·legi recomana fermament que, com a mesura de prevenció, s’adopti una de les dues mesures següents:

• atendre amb la porta oberta, respectant les distàncies i les mesures higièniques de protecció i limitant el nombre de persones
  • atendre per finestreta en funció de l’estructura, l’espai i l’afluència de pacients a la farmàcia

Altres accions impulsades pel COFB

El passat 11 de febrer es va organitzar una conferència impartida pel Dr. Antoni Trilla, epidemiòleg i responsable del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l’Hospital Clínic de Barcelona, que va comptar amb més de 500 col·legiats inscrits, i en la qual es va contextualitzar l’epidèmia, es va informar de la situació en aquell moment i es va començar a concretar quin paper podien tenir els farmacèutics en la prevenció.

Els farmacèutics, professionals accessibles i pròxims a la població

Les oficines de farmàcia tenen un paper molt rellevant en la comunitat com a punts d’informació rigorosa i adequada a la població i, eventualment, de detecció de casos sospitosos d’infecció pel SARS-CoV-2. Per aquest motiu, els professionals farmacèutics s’han implicat activament a l’hora de resoldre dubtes dels ciutadans, llançant un missatge de tranquil·litat i recomanant mesures higièniques de prevenció.

Una altra de les actuacions dutes a terme, seguint les instruccions del Departament de Salut, ha estat la suspensió temporal de totes les activitats formatives presencials. En la mesura que sigui possible, totes les conferències i els cursos s’estan intentant adaptar al format Webinar. També s’estan implementant mesures de prevenció en la seu col·legial, que s’aniran revisant en funció de les indicacions de les autoritats sanitàries.