Estàs aquí: Inici > Món col·legial > El COFB convoca eleccions pel proper 19 de maig amb la introducció, per primer cop, del sistema de vot electrònic

29 març 2016

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona ha convocat avui eleccions per renovar els càrrecs de la Junta de Govern, que se celebraran el proper 19 de maig. D’aquest procés electoral que s’ha posat en marxa es destaca com a principal novetat la introducció, per primer cop, del sistema de vot remot electrònic.

“Hem apostat per afegir el vot electrònic per ampliar els mecanismes de participació dels farmacèutics”

“Als mètodes de votació tradicionals –presencial o per correu postal certificat- hem apostat per afegir l’opció de vot remot electrònic amb l’objectiu d’ampliar el ventall de mecanismes de participació dels farmacèutics. Tot i que en aquest cas implica majors dificultats tècniques, el vot remot és quelcom que ja hem fet servir en els últims quatre anys per decidir mesures a prendre de forma conjunta: des d’un tancament de farmàcies o una recollida de signatures, fins a l’aprovació d’un conveni amb una entitat bancària o canvis en el concert que tenim signat amb l’Administració. És una forma de reduir els obstacles, ja siguin geogràfics o d’horari, que tots tenim i que no volem que siguin un impediment per poder emetre el vot”, explica Jordi de Dalmases, president del COFB.

Els col·legiats podran accedir a la plataforma per votar mitjançant aquest mètode a través del web www.cofb.net entre les 10h i les 20h del 19 de maig –horari en què tindran lloc les votacions-. Per tal de reforçar la seguretat, els farmacèutics s’hauran d’autentificar inicialment amb el certificat digital de Firmaprofesional, i amb l’objectiu de garantir l’anonimat, el sistema ha estat programat prèviament per suprimir qualsevol correlació entre el votant i el vot. Un cop realitzat el procediment, el col·legiat podrà obtenir el justificant conforme ha votat.

Dos mesos de procés electoral

A continuació incloem el calendari del procés electoral, que té una durada aproximada de dos mesos.

calendari-eleccions-2016

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (també la podeu consultar a la Sala de Premsa del web institucional)