Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Els farmacèutics, formadors en el bon ús dels medicaments per a persones grans

Els farmacèutics, formadors en el bon ús dels medicaments per a persones grans

9 novembre 2015

bon-us-medicament (4)180 farmacèutics comunitaris van assistir a la sessió formativa del Programa de formació en el bon ús del medicament per a persones d’edat avançada de la província de Barcelona, que va tenir lloc el 30 de setembre al COFB. Aquesta formació forma part del Programa d’educació sanitària a persones grans (PESGG), que s’emmarca en la línia d’actuació 2 del Pla de Salut de Catalunya 2011-2015 i es troba integrat en el projecte Europeu “Envelliment actiu i saludable”, en què es recullen iniciatives dutes a terme a Europa enfocades a perllongar una vida activa i independent de les persones grans majors de 65 anys. Aquesta iniciativa ha permès que més de 650 persones grans aprenguin a utilitzar adequadament els medicaments.

bon-us-medicament (1)

Mercè Barau, coordinadora de la formació i vocal de la Junta del COFB

El valor del farmacèutic en educació sanitària va més enllà de la farmàcia comunitària: és un terreny en el que hi ha un recorregut important per fer i en el qual s’hauria d’aprofitar per establir interaccions amb altres agents comunitaris, com poden ser els ajuntaments”, Mercè Barau, coordinadora de la formació i vocal de la Junta del COFB.
bon-us-medicament (2)

Rafel Guayta, metge i Director de Projectes i Recerca del Consell COF de Catalunya, durant la sessió formativa

La sessió formativa va permetre augmentar el nombre de farmacèutics formadors en el bon ús del medicaments. Va anar a càrrec d’educadors del PES (Pla d’Educació Sanitària) i de Rafel Guayta, metge i Director de Projectes i Recerca del Consell COF de Catalunya. Es va dividir en dues parts: una va tractar les tècniques de comunicació, i l’altra, el contingut dels tallers, fent incidència en els punts claus on s’ha de fer més èmfasi per aconseguir una òptima comprensió per part dels assistents, persones d’edat avançada. També es va informar del nou mòdul en el que s’està treballnt sobre el bon ús del hipertensius.

A banda d’oferir educació sanitària a la gent gran sobre el bon ús dels medicaments, el PESGG també compta amb material didàctic sobre la importància de seguir bé els tractaments.

El PESGG, del que forma part la formació en bon ús dels medicaments, es va presentar al IX Congrés Nacional d’Atenció Farmacèutica organitzat per la Fundació Pharmaceutical Care i el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Toledo, tal i com recull aquesta notícia del Blog. El programa té per objectiu dotar de més autonomia a les persones grans per fomentar l’ús racional dels medicaments a través de les sessions que imparteixen els farmacèutics comunitaris a diferents ubicacions, com ara casals, centres cívics i associacions.

Potser també t’interessa:

1 d’octubre, Dia Internacional de la Gent Gran: els farmacèutics donen eines per millorar el seguiment dels tractaments (Blog)

El COFB imparteix sessions per a persones grans sobre el bon ús dels medicaments (Blog)