Estàs aquí: Inici > Destacats > Farmahelp: Resposta des de l’oficina de farmàcia als problemes de subministrament

21 març 2022

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona ha signat recentment un conveni amb el Consejo General de Colegios Farmacéuticos (CGCOF) per promoure l’ús de Farmahelp entre les oficines de farmàcia de Barcelona. Es tracta d’una aplicació que pretén donar resposta a la necessitat d’obtenir un medicament determinat i amb un funcionament no invasiu, és a dir, sense implicar l’accés a cap dada de la farmàcia: estoc, pacients, etc.

Avantatges i beneficis de Farmahelp

Quan un pacient demana un medicament amb problemes de subministrament i les farmàcies no el tenen en estoc, a partir d’ara es podrà sol·licitar a les farmàcies properes a través de Farmahelp.

Farmahelp està dissenyat perquè la participació sigui en tot moment voluntària i modulable, de manera que cada farmacèutic/a decideixi en cada cas si li va bé col·laborar, com i quan.

Els principals avantatges i beneficis de Farmahelp són els següents: ofereix un servei al pacient, connectant amb les farmàcies de l’entorn; connecta les farmàcies amb el Col·legi, per rebre missatges o avisos; és una aplicació no invasiva, ja que no accedeix a l’estoc de la farmàcia; es pot instal·lar en tots els equips de la farmàcia (de manera ràpida i senzilla) i la distància per a la recepció de sol·licituds és configurable. També cal destacar que la instal·lació de Farmahelp és ràpida i senzilla.

Com adherir-se a Farmahelp?

Per adherir-se a Farmahelp, en primer lloc, cal descarregar-se l’aplicació als ordinadors de la farmàcia. Tot seguit, cal introduir la clau d’activació que trobareu a la web del Col·legi, dins de lapartat dades econòmiques, seguint la ruta any 2022 – Varis – Farmahelp (accés exclusiu col·legiats). Finalment, cal omplir les dades de contacte de la farmàcia, acceptar els termes, i ja es pot començar a rebre i emetre sol·licituds. Cal recordar que la clau d’activació és única per a cada farmàcia, per la qual cosa cal fer servir la mateixa a tots els ordinadors on s’instal·li l’aplicació.

Resultat del primer any de funcionament de Farmahelp

Gràcies a Farmahelp, en el darrer mes, més de 600 pacients han localitzat el seu medicament en una farmàcia propera. D’aquesta manera, es contribueix a garantir la continuïtat dels tractaments i a millorar la salut dels ciutadans. Farmahelp, en definitiva, permet als farmacèutics contactar amb les farmàcies de l’entorn i localitzar un medicament en cas d’urgència o incidències en el subministrament. En tan sols un any, s’hi han adherit 45 col·legis i gairebé 3.000 farmàcies.

D’altra banda, l’any 2021, Farmahelp ha rebut els següents premis i reconeixements: New Medical Economics, Ennova Health (Correo Farmacéutico y Diario Médico) i Premios de Internet (categoria Emprenedoria i Investigació, Salut).

Informació ampliada de Farmahelp:

Per a més informació: