Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Guia d’actuació farmacèutica en salut bucodental: Un exemple de col·laboració interprofessional

11 desembre 2018

El passat 4 de desembre es va presentar al COFB la primera Guia d’actuació farmacèutica en salut bucodental, editada pel Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i el Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya, amb la col·laboració i el suport del Departament de Salut. Amb la participació en l’acte de Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya(CCFC) i del COF de Barcelona, i d’Antoni Gómez, president del Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya (COEC), es va realitzar la conferència “Principis d’higiene oral” a càrrec d’Àngels García Pereiro, odontòloga i coautora de la Guia.

Un moment de la presentació de la primera Guia d'actuació farmacèutica en salut bucodental celebrada al COFB.

Un moment de la presentació de la primera Guia d’actuació farmacèutica en salut bucodental celebrada al COFB.

Una guia sorgida de la col·laboració entre professionals

El president del CCFC, Jordi de Dalmases, va compartir la seva satisfacció per la realització d’aquesta guia, destacant que una publicació així fa que es pugui avançar en la relació i el coneixement d’altres àmbits professionals sanitaris, ja que “ens farà la nostra actuació molt més fàcil“. Va manifestar que “una relació com aquesta, entre odontostomatòlegs i farmacèutics, amb el pacient al centre, només pot fer que beneficiar-lo. I aquest és el nord que ens hauria de guiar a tots”.

Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya(CCFC) i del COF de Barcelona, i Antoni Gómez, president del Col·legi Oficial d'Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya (COEC).

Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya(CCFC) i del COF de Barcelona, i Antoni Gómez, president del Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya (COEC).

Per la seva banda, el president del COEC, Antoni Gómez, va destacar que des del primer moment “la col·laboració va ser màxima amb la intenció de fer coses junts, i això és quelcom que no sempre és fàcil trobar-ho”.  Ha aprofitat per posar en valor “un treball de quasi dos anys” que ha donat com a fruit “una guia excel·lent i una gran eina” i que “ha servit per establir lligams entre els diferents Col·legis, buscant projectes comuns pel benefici del pacient“.

Principis d’higiene oral

Abans d’iniciar la seva conferència “Principis d’higiene oral”,  Àngels García Pereiro, odontòloga i coautora de la Guia, va voler recordar que “el farmacèutic comunitari és un dels principals actius de salut” i que, en relació a aquesta publicació, “aquests tipus d‘iniciatives de col·laboració interprofessional són unes eines molt potents per millorar la salut de la nostra població” i per aconseguir “que des de tots els actors de salut arribin missatges que no entrin en conflicte“.

L'odontòloga Angels García Pereiro durant la seva conferència "Principis d'higiene oral".

L’odontòloga Angels García Pereiro durant la seva conferència “Principis d’higiene oral”.

Ja entrant en l’àmbit de la seva conferència, García Pereiro va abordar quin és el paper del biofilm de la placa dental i quins són els mecanismes dels quals disposem per poder fer-ne un bon control i mantenir-lo en uns nivells que siguin compatibles amb una correcta salut oral.

Altres publicacions relacionades: