Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Informe farmàcia digital: 6 de cada 10 farmàcies no existeixen de cara a Google

Informe farmàcia digital: 6 de cada 10 farmàcies no existeixen de cara a Google

31 octubre 2014

Quan falten uns mesos per què entri en funcionament a Espanya la xarxa de farmàcies autoritzada per vendre a través d’internet medicaments que no requereixen recepta mèdica, Evolufarma revela que 6 de cada 10 farmàcies no existeix de cara a Google. Es tracta del primer estudi de mercat de la presència digital de la farmàcia a Espanya que s’ha dut a terme entre els mesos de març i de setembre de 2014. En aquest període, s’han identificat més de dos mil pàgines web relacionades amb el sector de la farmàcia, d’entre les quals s’ha agafat una mostra de 1.904 farmàcies per analitzar la seva presència a la xarxa.

De l’estudi se’n desprèn que el primer pas per tenir presència online és disposar d’una pàgina web. Tanmateix, tot i que s’està implantant la tecnologia a la farmàcia, aquesta no s’usa de manera correcta. En general, hi ha escassa professionalització del sector farmacèutic en l’entorn digital. Algunes de les causes són:

– Obstacles legals: prop d’un 40% de la mostra estaria en una situació irregular segons l’estudi, on s’afirma que “fins ara els ecommerce de farmàcia estaven en situació no regulada (al·legal) o il·legal, segons la comunitat autònoma on es fessin” mentre que el nou “Reial Decret [870/2013] regula la venda telemàtica de medicaments no subjectes a prescripció mèdica i, per tant, ofereix un marc legal” per a aquestes.

– Desconeixement de la xarxa. Un gran nombre de farmàcies no segueix criteris de posicionament i desconeix l’ús correcte de les xarxes socials.

Pel que fa a les xarxes socials…

evolufarma taula xarxes1.790 farmàcies, el 94% de la mostra, tenen pàgina web pròpia. Aquesta xifra equival al 8,3% del total de les farmàcies físiques a Espanya.

413 farmàcies, el 23 % de la mostra, tenen un blog.

350 farmàcies, el 19% de la mostra, tenen una botiga online (ecommerce)

604 farmàcies, el 31% de la mostra, tenen un compte de Twitter. Tot i això, 31 d’ells està inactiu, i cap compte està verificat. Geogràficament, Catalunya és la comunitat amb més presència a Twitter, amb un 20% dels comptes, i Barcelona, en la novena posició de les províncies, en té un 17%.

822 farmàcies, el 43% de la mostra, tenen una pàgina de Facebook. D’aquest 43%, segons l’estudi, prop del 38% està a Facebook de manera il·legal segons les polítiques d’ús d’aquesta xarxa social que exigeix, per exemple, que les empreses comptin amb un tipus de presència diferent a la dels perfils personals. La comunitat més representada és Catalunya, amb el 26% dels comptes, mentre que la província amb més presència és Barcelona, amb el 21%.

D’on provenen els usuaris que visiten webs de farmàcies?

– El 75% dels buscadors (Google, Safari, etc)

– El 14% del trànsit directe

– El 10% del trànsit de referència

– L’ 1% del trànsit social (a través de les xarxes socials)

– El 0,1% de campanyes publicitàries a la xarxa

Com es pot millorar la visibilitat a la xarxa? És important indexar el web als principals cercadors. Per millorar el posicionament a la xarxa, es poden dur a terme diferents accions:

  • Key words. Una manera de guanyar visibilitat és utilitzant, en la pàgina web, les paraules clau que més trànsit generen en un web online de farmàcia.
  • Màrqueting online: SEM. Dur a terme campanyes de publicitat per posicionar el propi resultat per sobre de la competència. L’estudi revela que només el 2,4% de la mostra fa SEM.

El Page Rank és un indicador que mesura la popularitat que tens a internet, mitjançant valors del 0 al 10. Actualment, prop del 93% de la mostra té un Page Rank inferior a 1, i un 7% de la mostra està entre el 2 i el 5. Es recomana, com a mínim, tenir un valor de 3. Segons l’estudi, 6 de cada 10 farmàcies no existeix de cara a Google. Pots descarregar-te l’estudi sencer en aquest enllaç.

 

Tenir un bon posicionament a la xarxa d’ara endavant pot suposar un avantatge: “en el moment en què s’autoritzi la dispensació per internet, les farmàcies preparades tècnica i legalment per fer-ho, disposaran de moltes més oportunitats que la resta“, assegura Luis Arimany, director d’Evolufarma. 

 

2 Comentaris

  1. Una notícia interessant. M’ha sorprès el següent: “40% de la mostra estaria en una situació irregular” i “prop del 38% està a Facebook de manera il·legal”.

    Des del meu desconeixement, què vol dir irregular i il·legal?

    • Moltes gràcies pel teu comentari, Conchita. Hem afegit més informació per aclarir els dubtes que plantejaves, concretament a aquests dos punts:

      – Obstacles legals: prop d’un 40% de la mostra estaria en una situació irregular segons l’estudi, on s’afirma que “fins ara els ecommerce de farmàcia estaven en situació no regulada (al·legal) o il·legal, segons la comunitat autònoma on es fessin” mentre que el nou ”Reial Decret [870/2013] regula la venda telemàtica de medicaments no subjectes a prescripció mèdica i, per tant, ofereix un marc legal” per a aquestes.

      • 822 farmàcies, el 43% de la mostra, tenen una pàgina de Facebook. D’aquest 43%, segons l’estudi, prop del 38% està a Facebook de manera il·legal segons les polítiques d’ús d’aquesta xarxa social que exigeix, per exemple, que les empreses comptin amb un tipus de presència diferent a la dels perfils personals. La comunitat més representada és Catalunya, amb el 26% dels comptes, mentre que la província amb més presència és Barcelona, amb el 21%.

Deixa un Comentari

Els comentaris es moderaran. És necessària la identificació de l’autor (nom, cognom i correu electrònic tot i que l’adreça no es publicarà) i que el contingut es refereixi a la temàtica del post. Seran eliminats els comentaris difamatoris o que utilitzin un llenguatge ofensiu.

*

Torna a Dalt
Avís Legal