Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Les farmàcies cobren dues factures però segueix pendent la dels medicaments dispensats a l’octubre

17 desembre 2015

Arribada del FLA extraordinari: insuficient per acabar amb el deute

Avui les farmàcies catalanes han cobrat 213M€ a través del Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA) Extraordinari, corresponents als mesos d’agost i setembre. Aquesta quantitat és insuficient per cobrir la totalitat del deute, que ascendeix a 330M€. Tenint això en compte, els farmacèutics catalans reclamen a la Generalitat que es pagui, abans que acabi l’any, la factura que encara queda pendent, la dels medicaments dispensats a l’octubre (117,8M€) i que s’hauria d’haver fet efectiva el 5 de desembre. Seria l’única manera de començar 2016 amb el compte del deute a zero.

Els 213M€ destinats a farmàcia permeten fer front a les factures d’agost i setembre, però encara queda pendent la d’octubre (117,8M€)

Reclamen a la Generalitat que la factura es pagui abans que acabi l’any, si no és així, i el proper 5 de gener tampoc es paga la del novembre, el deute acumulat tornarà a ser de 2 mesos

Si no es cobra res més aquest desembre, el proper 5 de gener tornarien a acumular dos mesos de deute

Si no es produeix aquest pagament i el proper 5 de gener l’Administració tampoc no fa efectiva la factura dels medicaments dispensats al novembre, tal i com ho estableix el Concert, el deute amb les farmàcies catalanes tornaria a augmentar a dos mesos i els farmacèutics tornarien a cobrar els medicaments 90 dies després d’haver-los dispensat, repetint-se el mateix escenari amb què van començar el 2015.

“Amb el FLA Extraordinari s’havia de posar a zero el deute”

“El FLA Extraordinari havia de servir per posar a zero el deute i fer un replantejament per tal que no es tornin a repetir els mateixos errors”, reclama Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya. “Si tornem a començar l’any amb dos mesos de retard i els pressupostos tampoc reflecteixen la despesa que sabem que serà necessària per fer front al pagament dels medicaments, és evident que no s’haurà donat solució a la problemàtica que patim des de fa quatre anys”, afegeix. “No és de rebut que, en un moment de recuperació econòmica del país i amb sistemes de finançament disponibles, es continuï arrossegant el deute dels farmacèutics, que porten quatre anys carregant sobre les seves espatlles una responsabilitat que li pertoca a l’Administració, la de fer front a un dret bàsic de la població com és l’accés a la seva medicació”, denuncia Antoni Torres, president de la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya.

En aquesta línia, els farmacèutics exigeixen responsabilitat a les Administracions, tal i com ho recollia la campanya de sensibilització que van posar en marxa el passat 5 de novembre. I en tot cas, que el pagament dels medicaments sigui una prioritat de la mateixa manera que ho és per als pacients.

requadre-pagament-desembre

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (és pot consultar a la Sala de Premsa del web institucional www.cofb.org)