Estàs aquí: Inici > Món col·legial > L’estrès i els trastorns del son

L’estrès i els trastorns del son

16 maig 2013

Nombrosos trastorns del son estan relacionats amb l’estrès. Un consell individualitzat en micronutrició i fitoteràpia pot ajudar a resoldre o millorar aquest problema, temes que es van tractar al taller impartit a la seu col·legial el passat 9 de maig.

En la primera part del taller es va explicar què és l’estrès i quines conseqüències té sobre l’organisme i com identificar-lo i diagnosticar-lo. En la segona, es va parlar de la fisiologia i fisiopatologia dels trastorns del son amb relació a l’estrès i es van proposar protocols de consell en micronutrició i fitoteràpia segons el tipus de trastorn.

El professor va ser Francesco Borella, llicenciat en medicina i cirurgia per la Universitat de Ginebra, format en pediatria i psiquiatria i amb formació especialitzada en acupuntura, homeopatia, fitoteràpia, naturopatia i psicoteràpia, així com membre docent de l’IEDM (Institut Europeu de Dietètica i Micronutrició).

Aquesta formació, patrocinada per Pileje, la van coordinar Anna Bach i Faig, vocal d’Alimentació i Nutrició del Col·legi, i M. José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia.