Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Maquillatge corrector: coadjuvant en el tractament de lesions o malalties de la pell

1 març 2016
maquillatge-dermocorrector (2)

El maquillatge corrector també s’anomena camuflatge terapèutic

A vegades, a conseqüència d’alguna malaltia o d’algun tractament, la pell queda afectada i pot ser que la persona no estigui còmoda amb la imatge que dóna i que això afecti la seva vida diària. El maquillatge corrector, també anomenat camuflatge terapèutic, permet al pacient corregir les imperfeccions permanents o temporals tant facials com corporals de forma fàcil i utilitzant productes adaptats a la sensibilitat de la pell. El maquillatge corrector adquireix, doncs, una dimensió nova com a coadjuvant en el tractament de lesions o malalties de la pell més o menys greus.

El curs “Maquillatge dermatològic corrector” que va organitzar el Col·legi el 28 de gener, tenia per objectiu dotar als farmacèutics assistents dels coneixements necessaris sobre el maquillatge corrector per poder així assessorar als pacients de la farmàcia que presentin imperfeccions a la pell, contribuir al seu benestar personal i ajudar a reforçar positivament la seva imatge.

“La selecció de productes de qualitat i apropiats a cada tipus de pell és important per obtenir els millors resultats i evitar reaccions adverses especialment en aquelles pells que, per naturalesa o perquè estan sotmeses a tractaments agressius, són especialment sensibles, com les dels pacients oncològics sotmesos a quimioteràpia o radioteràpia, persones amb dermatitis seborreica o atòpica, rosàcia, etc.” explica Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del Col·legi i coordinadora del curs.

maquillatge-dermocorrector (3)

El curs va comptar amb una demostració pràctica de l’aplicació del maquillatge corrector

La correcta utilització dels productes amb les tècniques adequades és important per aconseguir augmentar la lluminositat i millorar el to de la pell, evitar brillantors a la pell, redefinir celles i llavis… aspectes que sovint es veuen afectats pels tractaments. Les celles i pestanyes són elements claus en la definició de la expressió facial i la correcta utilització dels productes de maquillatge pot ajudar a recuperar aquesta identitat en els casos en què sigui necessari. “El farmacèutic format específicament en aquest camp té un paper important en el consell al pacient: el pot assessorar en la selecció de productes de qualitat adaptats a les necessitats de cada persona per ajudar a millorar la seva qualitat de vida, col·laborar a recuperar la imatge i normalitzar la seva vida” matisa Bosch.

maquillatge-dermocorrector (1)

Soledad Reparaz, farmacèutica dels Laboratorios Avène, durant la seva intervenció

De manera teòrica i amb demostracions pràctiques, els alumnes van aprendre a camuflar les imperfeccions de la pell més consultades habitualment a la farmàcia (hiperpigmentacions, ulleres, cuperosi/rosàcies, acne, etc.) per la tècnica de correcció pel color. També van poder visualitzar vídeos de maquillatge de pacients i realitzar un camuflatge “in situ”.

La formació va anar a càrrec de la farmacèutica Soledad Reparaz, directora regional de formació dels Laboratorios Avène.

Amb la col·laboració de:

avene